Reportatge
La gestió emocional
Experts a tractar comportaments van oferir ahir una xerrada per a 400 educadors del Principat per gestionar les preocupacions i actituds de nens i adolescents.
otenciar el treball de l’educació emocional a les aules i saber com gestionar les actituds i els comportaments dels infants. Amb aquestes finalitats es va dur a terme ahir per primer cop al Principat la sessió del cicle de conferències gratuït Emotour, en un acte a la sala del Prat del Roure en què hi van participar més de 400 mestres. Les xerrades de quatre experts estaven enfocades en la manera com s’han de gestionar els reptes que més preocupen els professors com, per exemple, com tractar els infants sobreprotegits, com relacionar-se amb les famílies i com entendre’s amb els companys
L’acte va ser organitzat per l’escola catalana La Granja, que treballa amb escoles, esportistes d’alt rendiment i famílies, i va comptar amb les intervencions de professionals i experts en educació emocional: Eva Bach, Jordi Amenós, Laia Casas i Cristina Gutiérrez. Guitérrez, que és la directora de La Granja, va parlar de la necessitat “d’acompanyar” els més joves per millorar l’autoestima, la inseguretat i la desconfiaça. “A vegades, és difícil que un nen assoleixi el coneixement perquè està més pendent del seu malestar”, va comentar Gutiérrez, que creu que els mestre també necessiten “eines” per ajudar a “modular” les actituds dels alumnes.
Gutiérrez va recordar que un estudi de la Universitat de Barcelona ha demostrat científicament que les competències emocionals ajuden a reduir l’ansietat i l’estrès entre els adolescents. “Aquest mètode es pot aplicar a l’escola”, va manifestar Gutiérrez. Andorra ha sigut una de les parades del cicle de conferències, que també ha passat per les localitats catalanes. Rodríguez també va avançar que estan negociant per obrir un centre com el de La Granja a Andorra. La conferenciant Eva Bach, que va parlar de la necessitat que els mestres tinguin cura de les emocions, va valorar la importància de l’educació emocional per als estudis. “Sense emocions no hi ha aprenentatge i amb un excés d’emocions, tampoc”, va concloure.