turisme
L'ocupació hotelera baixa per tercer mes consecutiu
Les dades del febrer mostren una disminució de clients del 6,20% respecte a les xifres de fa un any
L’ocupació hotelera al Principat va patir una davallada per tercer mes consecutiu després que els establiments registressin al febrer una disminució de clients del 6,20% respecte a les xifres del mateix mes de l’any passat. En total, l’ocupació mitjana de febrer ha estat del 79,29% davant del 84,53% del mateix mes del 2018. La xifra de l’any passat va ser la més elevada dels últims 8 anys.
Amb les dades del febrer continuen els registres negatius d’ocupació en comparació amb les dades de la temporada de l’hivern anterior. El desembre de l’any passat la disminució va ser del 3,13% respecte del mateix mes de l’any 2017, mentre que les xifres del gener van ser encara més negatives. Llavors es va registrar el 13,65% menys d’ocupació hotelera que la del primer mes de l’any 2018.
Des de la Unió Hotelera destaquen que la neu que va arribar a final de gener va donar un impuls positiu als turistes a venir al Principat, un fet que es confirma per l’ocupació registrada els caps de setmana del febrer. Tots ells van superar el 82% d’ocupació, arribant fins al 95% d’habitacions venudes el cap de setmana del 22 i 23 de febrer.
D’entre les parròquies amb l’ocupació hotelera més alta durant el febrer destaca Canillo, que ha aconseguit omplir els hotels en un 87,55%. La segona zona més visitada ha estat Encamp amb un 87,39%, seguida d’Escaldes-Engordany amb un 84,03% i el Pas de la Casa amb un 83,80%. Andorra la Vella va omplir els seus hotels en un 79,81%, La Massana va arribar al 77,54% i Ordino al 63,01%. Tanca la llista d’ocupació hotelera a les parròquies durant el febrer Sant Julià de Lòria, que ha registrat un 54,95% d’ocupació. Totes elles han vist disminuïdes les dades d’ocupació durant el febrer respecte al mateix mes de l’any passat.
La UHA també va destacar l’evolució dels preus al febrer. Segons les dades de la Unió Hotelera, un 50% dels participants a l’enquesta van manifestar haver augmentat el preu mitjà respecte a l’any anterior. En canvi, un 30% va abaixar el preu mitjà i un 20% el va mantenir.