Economia
La Marca Andorra vol una taxa turística per finançar-se
El projecte promocionarà “l’equilibri” del país en el mercat català, en la resta d’Espanya i el sud de França
La Confederació Empresarial Andorrana (CEA) va presentar dimarts davant diversos representants polítics i empresarials del país la Marca Andorra. El projecte, que va començar el 2017 sota l’impuls de la patronal, té l’objectiu de finançar-se en una primera fase a partir d’una taxa turística. Així ho va avançar el president de la comissió de la Marca Andorra, Pere Augé, que va concretar que es tracta d’una proposta consistent a cobrar 20 cèntims als visitants “per desenvolupar” les activitats que inclou la iniciativa. Augé va considerar que “es tracta d’una quantitat irrisòria” i va deixar entreveure que inicialment podria ser voluntària. El president de la comissió, però, va assenyalar que passaria a ser obligatòria si el Consell General “ho aprova per llei”. En paral·lel, Pere Augé va explicar que la Marca Andorra girarà al voltant del concepte “equilibri”. El president de la comissió va argumentar que el Principat s’ha d’identificar com “un país on existeix un equilibri entre natura, progrés i salut”.
“El que permet tenir una vida equilibrada i sana”, va apuntar, i ho va justificar referint-se a un PIB “entre els vint primers del món” o a “un dels millors sistemes sanitaris públics del món”. En aquest sentit, el director d’estratègia de Bloom Consulting, l’empresa que ha dirigit la creació de la marca, Gonzalo Vilar, va subratllar que la Marca Andorra s’ha acompanyat d’un contingut de 22 projectes que s’han de desenvolupar en els pròxims tres anys. En el camp de l’educació, Vilar va parlar d’introduir un programa de mindfulness en el sistema andorrà perquè “el jovent tingui les eines per ser persones més equilibrades i felices”, així com proposar a les escoles el projecte “Manual Digest 2.0”. “Volem que les noves generacions interpretin i reescriguin el Manual”, va dir. A més, Vilar va destacar la necessitat “de continuar apostant pels clústers d’esport i benestar”, i alhora atreure un turisme de qualitat. Pere Augé va indicar que la marca de país se centrarà en Catalunya, la resta d’Espanya i el sud de França. Finalment, Vilar va dir que es crearà un certificat de turista sostenible per al visitant, que es comprometi a protegir Andorra durant la seva estada.