La campanya
El PS proposa la gratuïtat de les escoles bressol
Pere López defensa que ajudaria l’economia de les famílies i xifra el cost per a l’Estat entre 1,5 i 2 milions d’euros
El PS defensa la gratuïtat de les escoles bressol comunals i, d’aquesta manera, “estendre el procés educatiu a l’etapa dels 0 als 3 anys”. Així ho va afirmar ahir el candidat vermell a cap de Govern, Pere López, que va justificar la proposta adduint que es tracta d’una “valorització” del servei fent-lo “públic”. Alhora, López va argumentar que la mesura té “un component econòmic important”. I és que, va afegir, “tindria un efecte molt positiu en el poder adquisitiu de les famílies”. Segons el dirigent socialdemòcrata, la gratuïtat de les escoles bressol significaria un estalvi de diners per a les llars. “Perquè si opten per tenir un infant no es trobin en el moment en què acaba la baixa, sigui del pare o de la mare, amb un cost tan important com el que suposa tenir un fill a l’escola bressol”, va indicar. En aquest sentit, Pere López va destacar que convertir aquest servei en gratuït tindria un cost d’entre 1,5 i 2 milions d’euros per “a les arques públiques”.
“És una despesa significativa”, va reconèixer, si bé va subratllar que el programa del PS inclou mesures fiscals per incrementar “la recaptació de l’Estat”, que va calcular prop dels 30 milions d’euros, fent que “les figures de les sicavs o de la distribució de dividends cap a la renda física tributin”. Respecte a la voluntat de fer gratuïtes les escoles bressol comunals, López va admetre que “ens portarà segurament a reobrir el debat de les competències”. De fet, el líder del PS va recordar que els vermells ja van “proposar que les escoles bressol passessin a ser una competència nacional”. “Jo crec que aquesta proposta reforça aquesta necessitat”, va afirmar, i va remarcar que “tindria més sentit que es faci la direcció i el control de tot el procés educatiu des de Govern”.
Per la seva banda, la número 1 de d’Acord a Canillo, Cristina Valen, va defensar “la gran tasca que fan les educadores” dels infants, treballant la seva part “pedagògica i emocional”.