Obres a la CG-1

Govern projecta una rotonda de sortida al Punt de Trobada

Govern tira endavant el projecte per posar la rodona davant de la Borda Sabater i evitar així que els que surtin del supermercat hagin d’anar a la frontera a girar

Govern projecta una rotonda de sortida al Punt de Trobada

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Govern ha desenvolupat el projecte perquè el Punt de Trobada tingui una rotonda que estaria situada a l’alçada de la Borda Sabater, a cent metres del centre comercial. La infraestructura permetrà que els clients que surtin dels grans magatzems no hagin de desplaçar-se fins a tocar de la frontera per tornar en direcció a Andorra la Vella. L’obra s’anomena “Nou enllaç tipus rotonda a la CG-1 a l’alçada de la Borda Sabater” i compta amb els plànols fets pel ministeri d’ordenament territorial. El projecte es troba pendent de la firma amb els propietaris dels terrenys on s’ha de realitzar la rotonda.

L’obra estaria situada just en la part de la carretera que es troba enganxada al riu. A partir d’aquell punt, i en direcció Andorra la Vella, la Valira es va separant de la carretera per formar l’espai de terreny on queda situat el Punt de Trobada. La rotonda requerirà la construcció d’un voladís per damunt del pont per tenir l’espai suficient per fer els dos carrils de pujada i els dos de baixada. Cal tenir en compte que per fer la infraestructura cal un espai equivalent a una vegada i mitja la carretera de quatre carrils. La rotonda serà de dos carrils també per sentit. Aquest elements és important perquè precisament la falta de prou espai dificultava de forma ostensible desenvolupar una rotonda just a l’indret on estan situats els Gran Magatzems. La rotonda s’hauria menjat tota la part davantera del Punt de Torbada i part del terreny que es troba al davant i on hi ha una obra aturada.

No soluciona la pujada

L’obra arregla el problema de la sortida per evitar el llarg trajecte fins a la frontera per fer la volta perquè aquest era el principal inconvenient. El fet que sovint hi hagi cues per sortir d’Andorra significa que la gent del país que volia anar a comprar al Punt de Trobada podia estar molta estona per la cua de sortida del país. Aquesta circumstància havia fet que clients habituals del centre, segons fonts properes al cas, deixessin de baixar.

El segon problema es troba en l’accés de pujada ja que cal anar fins a la rotonda del River i després baixar. Aquesta situació no se solucionarà perquè la rotonda és més a baix del supermercat. El nou escenari, però, obre la porta que en el futur pogués haver-hi una connexió directa entre l’edifici dels grans magatzems i la rotonda amb la qual cosa el problema d’accés des del sud també quedaria solucionat. Aquest afer, però, serà per a un futur ja que, de moment, la prioritat és avançar en el desenvolupament de la rotonda.

Els terminis per a l’obra es desconeixen ja que encara falta per tancar els acords. En principi els treballs ja estan engegats, però la decisió final dependrà del futur executiu que surti de les eleccions del set d’abril. En cas del triomf dels demòcrates, on a més el titular d’ordenament territorial es torna a presentar, l’obra es tiraria endavant amb tota seguretat. Si fos alguna altra força política que prengués la responsabilitat de governar, caldrà veure si considera o no el projecte adient. En tot cas està tot preparat per tirar-ho endavant quan el proper executiu doni foc verd a les obres.

LA SEGURETAT NO PERMET QUE ES FACI JUST DAVANT

Goven ja havia explicat la impossibilitat de fer la rotonda just a l’entrada del recinte comercial per un problema de seguretat en no existir el terreny suficient. Els límits d’edificació de la carretera davant del Punt de Trobada estan consolidats i, segons el director d’Ordenament Territorial, Manuel Riera, “no es pot eixamplar la carretera per fer una rotonda prou gran per absorbir la intensitat del trànsit i que compleixi les mesures de seguretat”. Per aquest motiu el projecte s’ha hagut de traslladar uns cent metres més avall a l’alçada de la Borda Sabater. Els treballadors del centre comercial havien manifestat que preferien que la rodona es fes just al davant per solucionar el doble problema.

tracking