OBRES PÚBLIQUES

El comú posa 1,5 milions per soterrar el pàrquing del vial

El comú ofereix 1,5 milions d’euros al Govern per canviar l’obra de la desviació laurediana i crear 200 places de pàrquing soterrades

El comú posa 1,5 milions per soterrar el pàrquing del vialFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El comú de Sant Julià ofereix 1,5 milions d’euros al Govern per canviar el projecte de la desviació de Sant Julià i fer 200 places d’aparcament soterrades. La corporació insta que es canviï el projecte perquè considera que serà molt millor per a la parròquia i, entenent l’encariment dels treballs, està disposada a abonar la diferència. Els diners, segons fonts properes al comú, han de servir per compensar la modificació. Els càlculs indiquen que el sobrecost amb la utilització de la part soterrada com a aparcament seria de 2,2 milions d’euros, segons un estudi del qual disposa la corporació. Però a aquesta xifra cal reduir mig milió d’euros per l’estalvi a l’hora de reomplir els murs de contenció. La infraestructura compta amb uns murs de contenció laterals que s’anaven a reomplir i a la part superior de la via s’utilitzava un sostre per ubicar les places d’aparcament. Com que amb el projecte del comú el trànsit aniria per sobre no caldria reomplir els murs i així s’estalviaria el mig milió, a restar de la infraestructura inferior nova per assumir el trànsit.

El plantejament que proposa la majoria de Laurèdia en Comú és que es tracta d’una obra molt important per a Sant Julià i per tant cal fer-la amb sentit comú. I aquesta percepció els porta a pensar que és molt més lògic, segons les fonts comunals consultades, que el trànsit vagi per sobre i els cotxes estiguin a sota i sota cobert, que no a la inversa: el trànsit cobert i els cotxes al sostre i a l’aire lliure.

Opció de pupil·latge

Altres fonts properes al comú van comentar que si l’aparcament es vol utilitzar més enllà d’un sistema rotatori de dia el fet que les places estiguin sota cobert és fonamental. Això significa, tot i que no està encara decidit, que amb dues-centes places hi ha la possibilitat que alguns ciutadans tinguin una plaça contractada de forma permanent amb un pagament de quota mensual. Aquesta opció serà una de les que estaran damunt de la taula, ja que s’entén que mentre hi hagi una part de les places en el sistema de rotació és suficient. En cas que s’apliqui aquesta utilitat es considera fonamental que els aparcaments siguin coberts, perquè difícilment els ciutadans voldran tenir places fixes amb el cotxe permanentment a l’aire lliure i sota les inclemències.

L’estudi del qual disposa Laurèdia en Comú estableix que amb el canvi de les obres l’aparcament podria estar finalitzat en uns vint mesos. El càlcul s’ha fet tenint en compte l’estat actual de les obres i l’impacte que tindrien en el calendari les modificacions que es proposen per al projecte de la desviació laurediana. Aquest període es considera perfectament assumible sobre la base que els ciutadans puguin tenir una infraestructura adaptada a les seves necessitats. La majoria comunal entén que, com per exemple passa a Escaldes, els aparcaments han d’anar soterrats o a nivell de terra i que estiguin elevats per sobre d’un vial no seria el més adient. Es considera que s’està a temps de rectificar.

Galeria de quinze metres

En la proposta que es fa arribar al Govern s’indica que “tan sols s’hauria de canviar el reomplert de terra per un forjat, mur i columnes, creant una galeria de quinze metres d’ample que permetria un carril de circulació central amb aparcament als costats”. L’accés a l’aparcament soter­rat es podria fer pel mateix indret on estava previst en el projecte actual, ja que estan signats en un conveni entre la propietat, el Govern i el comú. Les mateixes fonts van indicar que és un contrasentit i una despesa supèrflua fer els murs de contenció i no donar-hi cap utilitat, sinó tan sols reomplir-los de terra.

S'ESPERA UNA DECISIÓ FAVORABLE

El comú de Sant Julià espera una resolució favorable al canvi del projecte de l’aparcament de la desviació. Fins ara els contactes que s’han fet amb l’actual executiu són esperançadors i les fonts comunals consultades indiquen que Xavier Espot seria favorable al canvi per la millora que significaria per a la parròquia. L’executiu actual, però, hauria manifestat, segons fonts properes al gabinet, que cal ser molt curós amb un afer en època electoral i per tant no es pot avançar res, ja que serà el proper Govern qui finalment prendrà la decisió i pot ser de qualsevol dels partits que es presenten.

tracking