mobilitat
La CEA reclama "solucions immediates" a l'accés amb França
L'entitat ha exposat la necessitat d'un pas alternatiu provisional i ha tornat a posar sobre la taula la possible creació d'una carretera entre la Solana del Pas i l'Hospitalet
La Confederació empresarial andorrana (Cea) ha reclamat "solucions immediates" a l'RN-22 en una roda de premsa celebrada aquesta tarda amb l'objectiud'exposar les preocupacions dels empresaris andorrans en motiu del tall de la carretera de França, que impedeix la circulació de vehicles per aquestaccésa causa d'una esllavissada al Pont de la Mina.
Arran de la desconeixença sobre la durada d'aquesta aturada viària, la CEA ha exposat la necessitat de crear un pas alternatiu i ha recordat el projecte que van proposar de construir una carretera per la Solana del Pas fins a l'Hospitalet i que,asseguren, "podrien resoldre problemàtiques com la que avui ens ocupa", una solució a llarg termini. En aquest sentit, el president de l'entitat, Gerard Cadena, ha recordat que laRN-22 és una via que durant l'hivern de l'any passat es va tancar un total de 28 dies per diversos motius, "un fet que afectagreumenta part del sector empresarial, querepresentaun 23% del PIB". Tots els assistents han coincidit que és el moment que les autoritats trobin una solució de llarg recorregut, ja que "s'estan perdent solucions de desenvolupament pel país".
El representant de l'Associació de Transports Públics i de Viatgers d'Andorra,DaniViseiro, ha lamentat que la situació els "preocupa molt". La línia regular amb Tolosa es mantindrà amb serveis mínims d'urgència, amb dos viatges al dia, però aquest fet que suposa un increment dels costos defins al50%, que assumeix l'empresa, ja que han de fer el recorregut per Espanya i això implica peatges, horaris i més benzina.
Pel que fa al comerç, elrepresentantdelGurpPyrénéesi dels comerciants del Pas, Albert Sabí, ha destacat que "ja fa temps que hi ha queixes des del Pas" i que "les caixes estan buides". En aquest sentit, ha comentat que avui només s'ha fet el 2% de la recaptació habitual a les botigues, fet que suposa un 98% de pèrdues.