empresa
Tan sols un 12% de les empreses andorranes tenen un full de ruta digital
El 80% de les empreses d’Andorra estan en un estadi bàsic o inicial en el procés de transformació digital. És la conclusió a la qual va arribar el primer estudi que valorava la maduresa digital de les empreses d’Andorra, realitzat per MoraBanc, la consultora Iniced i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis.
El primer concepte que analitza l’estudi és la visió i el lideratge que les empreses tenen respecte al món digital. Actualment només el 12% de les companyies tenen un full de ruta digital, el 34% tenen pensat abordar el tema els propers mesos i un 54% no s’ho ha plantejat. Majoritàriament, amb un 70%, la direcció general lidera la transformació digital, i respecte a l’equip humà, només un 18% de les empreses enquestades compten amb perfils amb formació especialitzada i experiència específica.
A l’era digital, un dels reptes principals és gestionar bé l’experiència del client. Segons l’estudi, les iniciatives més habituals són les relacionades amb l’omnicanalitat que han estat implantades per un 20% de les empreses consultades. Els projectes relacionats amb el CRM en el món del màrqueting (18%) o la fidelització del client (13%) queden per darrere.
L’aplicació de solucions i eines digitals al negoci és la darrera part d’aquesta anàlisi i les respostes mostren que el 75% de les empreses d’Andorra no estan adoptant encara l’ús de les noves tecnologies que estan transformant el mercat. Per altra banda, les accions més habituals aplicades al negoci són la segmentació de bases de dades, que fan un 15% de les empreses, i l’ús de taulers de seguiment en diferents àrees (10%). També destaca la implementació de marketplaces, un recurs que estan incorporant el 22% de les empreses.