Administració

Restablert el sistema de tràmits al Govern i als comuns

Un problema informàtic va impossibilitat des d'ahir l’operativitat ni de forma presencial ni per la xarxa

Els tràmits al Govern i als comuns, bloquejatsARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La incidència en el sistema informàtic del Govern que va afectar diferents serveis de Tràmits de l’administració ja ha estat solucionada. L'avaria va fer impossible que ahir es poguéssin fer tràmits ni per la xarxa ni de manera presencial.El departament de Sistemes d’Informació de l’executiu va estar treballant des del matí per restablir tan aviat com es pogués el sistema amb l’objectiu que avui el servei estigui operatiu, segons va informar el Govern en un comunicat de premsa. Una avaria tècnica en una placa d’un servidor, s’assenyalava en el mateix comunicat, va afectar el sistema central que suporta l’aplicació de Tràmits del Govern, amb incidència a les administracions comunals que gestionen tràmits i al departament de Tributs i Fronteres.

L’avaria va tenir afectació per als usuaris en línia i per als usuaris presencials. Malgrat això, els ciutadans que van anar als serveis de Tràmits van poder lliurar les sol·licituds que s’hauran de gestionar informàticament durant les pròximes hores.

Cal recordar que el mes de gener el servei de Tràmits va patir una incidència similar. Durant tres dies, els ciutadans no van poder fer algunes de les gestions que ofereix el Govern. La durada de l’avaria va provocar que l’executiu subvencionés en 50 euros el cost dels tràmits a les persones que s’havien quedat sense poder fer-los i a la resta de ciutadans que van anar al servei els dos dies següents un cop solucionada l’avaria. Es va pagar la totalitat del tràmit si costava menys de 50 euros i es va obrir el servei més hores de les establertes.

tracking