Reportatge

Una oportunitat de negoci

Tres experts defensen que apostar per la sostenibilitat en els negocis pot ser un element que faci que les persones els comprin a ells i no a la competència.

Una oportunitat de negociANA

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

M’encanta que els plans surtin bé.” Amb aquesta icònica frase d’Hannibal Smith, líder d’El equipo A, Marga de Rosselló, directora de sostenibilitat i canvi climàtic de Pricewaterhouse Coopers, defensava que pot ser molt rendible per a les empreses treballar en la defensa del medi ambient o més concretament en la implantació dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i en el compliment de l’agenda 2030, en la qual ja treballen tots els països de les Nacions Unides. “Des del punt de vista de l’accés al finançament, des de la captació de nou talent o fins i tot per marcar la diferència amb la competència, aquelles empreses que tinguin un propòsit social i que els apliquin podran obrir una via d’ingressos a la qual no podran accedir les que no ho facin.” A aquesta teoria també s’hi van afegir la directora comercial de Lavola Andorra, Bet Font, o Jordi Juanós, director de Plan for the Planet, en la taula rodona que va organitzar ahir el Govern i Andorra Sostenible davant d’una trentena de representants d’empreses del país, en un nou acte de la Setmana del medi ambient.

Font va assegurar que les noves generacions ja pensen en aquests termes i tenen inculcats els valors del respecte a l’entorn i a la sostenibilitat, per això, “és molt probable que la generació millennial exigeixi a les empreses que els vulguin contractar cert grau de compromís i respecte”. Juanós, per la seva part, va presentar el projecte de la fundació que representa i que està liderada per infants de tot el món. Aspiren a crear ambaixadors del medi ambient i per això els membres són infants “perquè d’aquí a quinze anys ells seran els encarregats de dirigir el país i si avui ja estan conscienciats i prenen les decisions, demà encara més”.

La ministra de Medi Ambient, Sílvia Calvó, va ser l’encar­regada de presentar l’acte, on va detallar els punts principals de l’acció de Govern respecte al compliment dels ODS. En la seva intervenció va destacar que el 85% dels indicadors d’aigua del país mostren que és excel·lent o que tracten més del 50% dels residus que els arriben i que això situa Andorra en un país capdavanter. A més, volia presentar una nova campanya de promoció dels ODS al poble però la informàtica va fallar.

tracking