Circulació

L'ACA creu que apujar les multes és eficaç per reduir accidents

Toti Sasplugas creu que endurir les multes de circulació és una mesura impopular però efectiva

L'ACA creu que apujar les multes és eficaç per reduir accidentsFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El secretari general de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA), Toti Sasplugas, considera que apujar l’import de les sancions de circulació és la mesura més efectiva per reduir el nombre d’accidents a la xarxa de carreteres andorrana. “Està comprovat que la manera més efectiva d’abaixar la sinistralitat és a canvi de sancions més dures”, va explicar Sasplugas que va considerar que aquesta és “pràcticament al cent per cent” la mesura més eficaç. D’aquesta manera, coincideix amb el cap del departament de Mobilitat, Jaume Bonell, qui dilluns, en la presentació d’una nova base de dades d’accidents, va manifestar que les multes de circulació del Principat, “excessivament laxes”, no ajuden a reduir la sinistralitat.

Sasplugas admet que optar per l’augment dels imports de càstig a la xarxa de carreteres andorranes “és una mesura impopular, però també la més eficaç”. Tot i reiterar que hi ha una relació “claríssima” de causa-efecte entre els dos fets, Sasplugas no va donar una opinió concreta de si és necessari o no realitzar aquest augment de l’import de les sancions. “Hem de definir si volem una mesura impopular però molt efectiva per reduir la sinistralitat a les carreteres, ja que és pràcticament la millor proposta”, va reiterar Sasplugas.

La implantació del carnet per punts és una de les mesures que s’utilitzen als països veïns per tal d’evitar que els nivells de sinistralitat es mantinguin alts. Des de l’ACA encara no tenen una opinió consensuada, però Sasplugas sí que va voler destacar que és quelcom que “funciona i que dona els seus resultats”. “S’hauria de valorar de quina manera implantar-lo”, hi va afegir. A Espanya, des de la seva implantació l’any 2007 el nombre d’accidents ha disminuït dràsticament.

Quant a un dels temes als quals també va fer referència Bonell, l’estudi dels mossos d’esquadra que diu que l’andorrana és la segona nacionalitat estrangera amb més multes de trànsit a Catralu­nya, Sasplugas coincideix amb el cap de Mobilitat i no li dona més importància. “Suposo que tenir tantes multes es deu a l’alt nombre d’andorrans que hi ha a les carreteres catalanes”, va explicar. “És una causa-efecte, així que no n’extrauria cap conclusió”, hi va afegir.

tracking