Reclam turístic

El Cirque du Soleil omple els hotels els caps de setmana

La venda dels ‘packs’ que els establiments ofereixen estan funcionant correctament, sobretot les entrades per a funcions dels caps de setmana

El Cirque du Soleil omple els hotels els caps de setmanaGerard del Castillo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els hotelers es mostren satisfets pel ritme de vendes dels packs del Cirque du Soleil que els establiments ofereixen als seus clients en els quals s’inclouen l’habitació i la possibilitat de veure el nou espectacle, Rebel, que començarà el proper 29 de juny. Des de la Unió Hotelera (UHA), Carles Ramos manifesta que la venda d’aquests paquets “de moment va bé”. “Hi ha establiments que encara tenen entrades disponibles, però està anant prou bé sobretot les corresponents a funcions del cap de setmana”, explica el president de l’UHA, i afegeix que els tiquets per als xous d’entre setmana “costa una mica més”. De moment, només queda una trentena d’entrades de graderia per a la primera funció del proper 29 de juny, mentre que ja no en queden disponibles per als quatre dissabtes del mes de juliol. La disponibilitat d’entrades per als espectacles de pagament pot variar si els hotels retornen els tiquets que no venen.

La presidenta d’Autèntics Hotels d’Andorra (AHA), Cristina Canut, coincideix que principalment tenen més sortida els packs amb les entrades per a les funcions dels caps de setmana. No obstant, manifesta que el nivell de vendes “no és res rellevant” i que no és dels packs que més es venen. “Fora de les representacions del cap de setmana, les altres costen molt de col·locar”, explica Canut. “Treballem molt amb client particular i els anem venent sobre la marxa”, diu la presidenta de l’AHA, que recorda que mai s’han quedat sense entrades amb tant de temps abans de l’inici de l’espectacle. “És el normal, la gent a l’estiu funciona així, arriba quan arriba”, assenyala. No obstant, indica que la venda d’aquestes entrades ha anat a la baixa al llarg dels anys, però que el fet d’haver agilitzat el sistema enguany fa que el ritme sigui millor.

Continuitat del cirque du Soleil

Ramos valora positivament l’arribada de l’espectacle durant l’estiu. “El Cirque du Soleil dóna una empenta al juliol, és un mes que s’alimenta molt d’això”, explica el president de l’UHA, que destaca que la incidència del xou es nota, en especial, a Andorra la Vella i a Escaldes-Engordany.

Per aquets motiu, Ramos es mostra favorable que s’allargui el contracte amb el Cirque du Soleil durant els propers anys. “Es pot discutir el format, la comercialització i fins i tot les dates, però som favorables que continuï”, manifesta Ramos, que manté la postura de la Unió Hotelera, tot i que admet que hi ha algunes “veus contràries”. Ramos també proposa que l’arribada del Cirque du Soleil es podria establir durant altres mesos de l’any en lloc del juliol, com ara el juny, un mes que es troba en plena temporada baixa i que afavoriria l’arribada de turistes.

Canut, per la seva banda, admet que el Cirque du Soleil “és un producte de qualitat demostrada al llarg d’aquests anys” i que s’ha aconseguit associar a la Marca Andorra, cosa que fa que molta gent vingui al Principat a veure’l. No obstant, la presidenta d’Autèntics Hotels adverteix que no “s’hauria d’eternitzar”. “Tot espectacle es desgasta i s’ha d’estudiar i valorar la seva continuïtat”, demana. “Ens costa veure aquesta repercussió econòmica que sempre destacava l’exministre de Turisme, Francesc Camp”, considera. “Sempre ens parlen de molts milions d’euros i jo sempre tinc la sensació, la dels hotelers que hem participat a vendre les entrades, que són xifres que ens han costat d’entendre”, hi afegeix.

Riberaygua, dividida

Rosa Pascuet, presidenta de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i Travesseres, la zona de comerços més propera a la ubicació de la carpa del Cirque du Soleil, assenyala que els comerciants estan dividits sobre la continuïtat o no de l’espectacle els propers anys. “La meitat diuen que es queden sense pàrquing i altres que és una bona idea perquè vingui gent”, manifesta. Pascuet recorda que tradicionalment el juny i el juliol han estat mesos molt baixos de turisme i que, per aquest motiu, considera que “necessitem quelcom atractiu perquè vingui gent”.

La presidenta de l’associació recorda que el Cirque du Soleil fa omplir els hotels i que ajuda els treballadors a guanyar-se el sou durant aquests mesos. “Necessitem que vingui gent, no podem tenir aquestes èpoques de tanta sequera”,va lamentar.

tracking