xarxa

L'atac hacker a usuaris particulars va tallar el servei

Andorra Telecom assegura que aquest tipus d’accions solen dirigir-se a grans empreses

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Andorra Telecom no troba cap explicació a l’atac informàtic que diumenge a la nit va afectar la connexió d’usuaris a tot el país. Segons va informar ahir el portaveu de la parapública, Carles Casadevall, els atacs de denegació de servei com el que es va donar diumenge solen anar dirigits a grans empreses per tal de col·lapsar els seus servidors i treure’n un benefici econòmic. Per aquest motiu, Casadevall no entén per què l’atacant va actuar sobre les IP d’usuaris particulars i a més sense cap patró visible, és a dir, d’una manera aleatòria.

El portaveu d’Andorra Telecom va explicar que es van produir tres onades d’atacs. La primera va ser al voltant de les 20.50 hores i va durar aproximadament una hora, la segona es va donar a les 23.30 hores i va durar uns cinc minuts i la tercera es va detectar a les 00.30 hores i va durar al voltant de deu minuts. Com que aquest tipus d’atac és relativament freqüent, Andorra Telecom compta amb programes informàtics que es dediquen específicament a mitigar-los. En aquesta ocasió, però, els tècnics van haver d’intervenir “manualment” per tal de fer-hi front, ja que l’atac, especialment la primera onada, va ser molt fort.

Sobre els possibles motius, Casadevall va explicar que potser es va tractar d’“una prova”, ja que “no té sentit fer aquests atacs a un particular”, motiu pel qual assegura que no se solen portar a terme “si no hi ha un guany”. Ara, una vegada restablerta la normalitat a la xarxa, Andorra Telecom tracta d’esbrinar d’on va provenir l’atac, ja que només se sap que va ser fora del Principat.

tracking