Els comerciants demanen més campanyes

Recorden que no només és feina dels establiments, “la ciutadania ha de ser cívica i conscient”

Els comerciants demanen més campanyesARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La campanya de bosses reutilitzables que va realitzar Govern el passat mes de juliol va tenir una gran acollida als establiments. Així, recorden que no només és feina dels comerciants combatre el canvi climàtic, “la ciutadania ha de ser cívica i conscient de la situació que viu el planeta terra”, va afirmar Antoni Miralles, president d'Andorra 2000. Així, va senyalar que “la campanya ha anat molt bé, la gent va venir a buscar la seva bossa gratuïta, fins i tot vam tenir més comerç que en dia normal”. En la mateixa línia, Mariana Aguero, cap de comunicació d'Hiper Andorra, va afegir que “va venir molta gent a comprar”, tot i que “en un principi la gent no n'estava al corrent, però quan se'n van adonar que les regalàvem, es van ficar molt contents”.

Etiquetes:

Tot i l’èxit de la campanya, els establiments consideren que “no és suficient amb un sol dia, aquest tipus d’iniciatives s’han de comunicar molt perquè la gent prengui consciència”, i per aquest motiu “es necessiten més campanyes”, va recordar Aguero. “Hi ha una petita part que ja està conscienciada, però segueix faltant un acte de voluntat, lligar la bossa a la butxaca”, llavors la ciutadania “s’acostumarà a portar-la”, i per això són “necessàries més campanyes de conscienciació, per poder reduir i treure el plàstic dels comerços, ja que segueixen havent-hi bosses al carrer i és culpa nostra”, va remarcar Miralles. Damià Obach, director de Pyrénées, va puntualitzar que “tot el que siguin iniciatives per donar informació a la població sobre el respecte pel medi ambient, és benvingut”, però destaquen que, si les fa “Govern, donen un caire més institucional i, per tant, comporta un impacte més gran del que podem fer cadascú dels operadors de mercat”.

Una de les problemàtiques amb les quals s'han trobat els comerciants és el preu de les bosses reutilitzables després de la campanya. Obach va destacar que “hem creat un comitè intern de grup per gestionar tot el que es refereix als residus en general. Ja hem encomanat bosses de paper per substituir les de plàstic a les sortides de caixa, i les de reixeta per a la secció de fruiteria”. Miralles va explicar que han "demanat una comanda petita de bosses més econòmiques", però que també n'han “demanat una de més important, per abaratir el cost i, si és possible, ens agradaria poder tenir un parell de productes en bossa de forma gratuïta". Així, va informar que s'han ficat en contacte amb “el ministeri per si volen fer alguna formació o comunicació cap al client” i que, si “poguéssim tenir l'oportunitat de tenir bosses reutilitzables més econòmiques, potser podríem fer una segona campanya que assumíssim els comerços directament, i així promoure l'acció que va iniciar Govern”. Aguero va informar que ja “tenim un parell de proveïdors que ens les poden facilitar, però n'estem buscant més per poder-les manufacturar més barates”. Igualment, “si poguéssim ficar més d'una etiqueta per bossa, el client amortitzaria millor la compra”, va matisar.

Altrament, Obach va comentar que “cal ser curosos”, ja que “hi ha solucions per reduir els plàstics que representen una petjada de CO₂ que gairebé és pitjor pel que fa al medi ambient”, per aquest motiu “ho volem fer a poc a poc, però conscientment”. Aguero va afegir que s’ha de tenir en compte que “el projecte també afecta l’economia en general, el client, les empreses i el govern”.

tracking