Mobilitat

Bonell veu inviable un carril de cons a l'N-145

Diu que el problema rau en la duana i posar un carril reversible ralentitzaria més la circulació

Bonell veu inviable un carril de cons a l'N-145

Creat:

Actualitzat:

La possibilitat de realitzar un tercer carril reversible a l’N-145 queda en estat condicionant, segons el director del servei de mobilitat, Jaume Bonell. Una de les opcions havia estat la col·locació de cons de forma provisional al llarg de la carretera, de prop de 10 quilòmetres, per tal de dividir un dels carrils fixos i crear el nou. “Seria inviable, muntar, desmuntar i mantenir aquest dispositiu seria una animalada”, va dir Bonell.

La millora de la carretera que connecta la Seu d’Urgell i Andorra és necessària per a totes les parts afectades. Jordi Fàbregas, alcalde de la Seu d’Urgell, va afirmar ahir al Diari que “és un dels temes que tenim damunt de la taula i que hem de mirar com solucionar amb el ministeri de Foment espanyol”. I va explicar que en només “un carril de baixada i un de pujada hi cap el que hi cap”, per tant les dues bandes, “necessitem que absorbeixi més trànsit de vehicles i d’alguna manera s’ha d’ampliar”. Per la seva banda, fonts de l’ambaixada espanyola van explicar al Diari que no hi ha res previst, i aquesta seria una inversió que decidirà Foment d’acord amb la Generalitat de Catalunya, i va apuntar que el Govern hauria de parlar amb el ministeri si vol fer alguna cosa.

Bonell va dir que “en un futur potser valdria la pena millorar l’estat de la carretera” i, una de les possibilitats és incorporar un tercer carril, ja que “seria la més econòmica i el terreny ens ho permet”. Tanmateix, va especificar que “seria complicat perquè el problema rau en el fet que la duana té una gestió de mercaderies i la frontera un control de persones, i crear un segon carril bloquejaria més el trànsit”. D’altra banda, Fàbrega creu que “primer s’hauria de fer un projecte per veure com es pot ampliar, i una vegada fet veure si és viable”.

Obres per millorar l’accés

Bonell va explicar que “venim d’una carretera que no tenia ni talussos, vorals ni res, llavors, gràcies al ministeri de Foment se li va fer una millora substancial, ja que registrava molts accidents i ara s’han aconseguit reduir”.

Des de l’ambaixada van destacar que s’estan fent inversions des d’Espanya, com el túnel dels tres ponts. I Fàbrega va manifestar que aquesta obra “serà important almenys en direcció Lleida”, ja que “millorarà el punt més negre que tenim”. Tot i això, va dir que “el cul-de-sac són aquests quilòmetres que tenim en l’accés a Andorra”. Finalment, va detallar que “nosaltres ja hem manifestat la demanda, i ara estem esperant la solució més factible”.

Bonell veu inviable un carril de cons a l'N-145

tracking