Reportatge

Per dos 'putos minutos'

El Tribunal Superior ha rectificat una sentència de la Batllia que va considerar com improcedent l’acomiadament d’un recepcionista d’un hotel que va contestar de males maneres un client a qui va instar a resoldre una discussió al carrer com fan “los hombres”.

Per dos 'putos minutos'ARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Llegas hace dos putos minutos no eres nadie para quejarte.” Aquesta frase ha costat el lloc de treball i un comiat procedent al recepcionista d’un hotel que l’any 2016 va respondre d’aquesta manera als requeriments d’un client de l’establiment. La sala civil del Tribunal Superior de Justícia ha considerat que l’actitud del treballador fa procedent l’acomiadament i rectifica d’aquesta manera una sentència de la Batllia que va dictar que la manera en què es va fer fora el recepcionista era improcedent.

Els fets jutjats van passar l’1 d’octubre del 2016 quan hi va haver un incident a la recepció de l’hotel entre el treballador i un client. L’incident va venir motivat per la circumstància que a l’arribada del client a l’hotel les habitacions que ell havia reservat no es trobaven preparades. Quan el client es va queixar perquè tenia una reserva per anar a Caldea, el treballador li va llançar de males maneres els seus documents d’identificació i el va atendre de forma poc adequada, i li va manifestar: “Llegas hace dos putos minutos, no eres nadie para quejarte.. L’intercanvi de paraules va continuar fins que el recepcionista va instar el client a iniciar una baralla a l’exterior del local per solucionar-ho “como hombres”, moment en què aquest va demanar el full de reclamacions. El recepcionista es va negar a donar-li.

El Superior, en la seva sentència, posa en relleu l’article 104.6 del Codi de relacions laborals, que tipifica com a falta molt greu els maltractaments de paraula o d’obra, l’abús d’autoritat o una falta greu de respecte i consideració a l’empresari, a les persones delegades per l’empresa, i també als altres treballadors i al públic en general.

“No compartim la valoració del comportament de l’assalariat efectuada pel tribunal [de batlles] en el present cas ja que el fet, per part del recepcionista d’un hotel, de dir a un client llegas hace dos putos minutos no eres nadie para quejarte, tot i adoptant una actitud desafiant i amenaçadora com ha quedat acreditat, constitueix un maltractament de paraula inacceptable, així com una falta greu de respecte i consideració que es podria difícilment justificar”, s’assenyala a la sentència, en què s’afegeix que “l’actitud reprotxada no es limita a la frase tan repetida que se cita a la carta d’acomiadament sinó que està també constituïda pel fet d’oposar-se al client fins al punt d’amenaçar-lo d’una confrontació física”. La sala considera que el comportament del treballador va contra l’article 104.6.

tracking