reportatge

El Punt de Trobada reobre portes 'in extremis'

El centre comercial Punt de Trobada va reobrir les portes ahir a primera hora amb gran afluència de clients, tant del país com turistes. L’obertura va ser completa malgrat el tancament del pàrquing exterior i alguns accessos d’entrada inoperatius.

El Punt de Trobada reobre portes 'in extremis'Lorena Giménez

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El centre comercial Leclerc-Punt de Trobada ja està a punt des d’ahir a primera hora. La gran superfície va reobrir les portes a les 9.00 hores del matí a tots els clients, turistes i residents. Feia ja una setmana que l’esllavissada a Borda Sabater els va obligar a tancar temporalment, però “gràcies als treballadors i les empreses quan han vingut, hem fet la remodelació en un temps rècord i in extremis, ja que vam acabar els treballs divendres al vespre”, va comentar Marta Llamas, directora de la planta baixa del comerç. El despreniment va provocar que l’aigua acumulada al desmunt sobresortís amb molta força cap a la façana i l’interior de l’establiment. Les pedres van causar destrosses a la paret principal i l’aigua va inundar la planta baixa emportant-se tot el que trobava davant. “A la tarda ja vam poder entrar a la botiga amb seguretat, i vam observar que els danys eren pràcticament materials, sobretot a l’entrada de la botiga i a les rampes i els tres ascensors”, que “actualment es troben inoperatius”, va afirmar Llamas.

L’establiment va tornar quasi a la normalitat, malgrat el “tancament del pàrquing exterior per temes de seguretat i els accessos mencionats”, igualment “hem habilitat la banda dreta de l’aparcament del davant per a autocaravanes i busos, ja que no poden accedir a l’interior, el qual està plenament operatiu”, va afegir Llamas. Des de la propietat no saben quines són les pèrdues que ha suposat el tancament durant quasi una setmana, tot i això “els comptables i les persones al càrrec hi treballaran en els pròxims dies”, va assenyalar la directora. “Fins ara hem estat treballant per obrir tan aviat com fos possible i amb les millors condicions, ja que obrir es podia obrir, però no de qualsevol manera”, va destacar. Llamas també va mencionar que l’incident va succeir en un mal moment. “És agost, i per a nosaltres és una època molt important per fer caixa, ve molt turista i excursionista a Andorra”, tanmateix, “hem augmentat el nombre d’ofertes amb articles a preus d’escàndol per millorar la caixa d’aquest mes, que està sent bastant fluixet”. Llamas va destacar que “els clients ens diuen que desitjaven que obríssim, perquè molts són compradors habituals que venen setmanalment”. Així ho va manifestar Roser Aumedes, una clienta procedent de Balaguer que “feia temps que teníem planejat venir, i quan vam saber el tema de l’esllavissada ens vam espantar”, tot i això, “amb sort ho han pogut arreglar molt de pressa, ara esperem que no passi res més”.

La plantilla de treballadors es va mostrar satisfeta i valorada per part de la direcció del centre. “La nostra ajuda en les tasques de manteniment i reposició dels productes, ha facilitat la reobertura del comerç amb la màxima rapidesa i eficàcia”, va explicar un dels treballadors. I, “el lema de l’empresa, en què mana el treball en equip, ens ha servit per tornar a arrencar i que avui [ahir] ja puguem estar treballant amb normalitat”, va matisar un altre. Van destacar que “en cap moment se’ns va obligar a venir durant el tancament, era opcional”, tot i que “la gran majoria vam venir per no perdre dies de feina i no trobar-nos sorpreses”.

El Punt de Trobada reobre portes 'in extremis'

tracking