MOBILITAT
Setmana positiva per a les operadores de busos, malgrat petites incidències
Les companyies assenyalen els problemes que hi ha hagut amb les màquines de validació
Bones sensacions entre les companyies operadores tot i el caos de dilluns. Malgrat que ambdues empreses reconeixen la necessitat de fer reajustaments en els horaris i recorreguts, assenyalen que la resposta general dels usuaris és positiva. “Els viatgers encara estan descobrint les novetats. A partir d’aquí, de mica en mica treballarem en les modificacions necessàries”, assegura Gabriel Dallerès, president de la Cooperativa Interurbana.
Per la seva banda, Bartumeu Gabriel, director d’Autocars Nadal, remarca la bona acollida dels nous vehicles, més espaiosos, malgrat que assevera que encara tenen problemes amb el sistema de validació dels nous abonaments. Dallerès comparteix la queixa, posant el focus en la manca de temps per fer proves prèvies. “Els terminis van ser molt ajustats, només vam tenir una setmana per provar les màquines de validació dels abonaments. Hem vist que n’hi ha algunes que no acaben de funcionar bé i que es queden sense càrrega durat la jornada”, explica.
“Ara hem de recopilar les dades necessàries per reajustar el sistema segons les necessitats dels usuaris i per tal que les operadores puguem gestionar els vehicles el millor possible”, assenyala Dallerès. En aquest sentit, els propers mesos es constituirà una comissió de seguiment del transport públic que servirà per posar en comú les dades recollides amb el Govern i pactar futures accions.
AUTOCARS NADAL ES DEFENSA
Autocars Nadal assegura que va complir escrupolosament els requeriments per participar en el concurs públic per l’adjudicació d’onze viatges de transport escolar. L’empresa afirma que la seva proposta se situava entre un 65% i un 84% del preu base, no un 60%, tal com afirmen els seus competidors, circumstància prevista pel plec de bases de la convocatòria. En aquest sentit, el director de la compa-nyia afirma que han actuat de manera lícita, sense intenció de “rebentar el mercat o enfonsar la competència”, tal com mantenen les empreses que han presentat el recurs.