transport
Andbus valora portar a la Batllia l'adjudicació de les línies d'autobús
El Govern tomba el recurs que la companyia va presentar contra el resultat del concurs
El Govern defensa que l’adjudicació de l’explotació de línies de transport interurbà és correcta i denega la impugnació del resultat del concurs sol·licitada per un dels licitants que no va obtenir cap dels lots, Andbus. La companyia va decidir recórrer contra el resultat global del concurs en entendre que havien prevalgut aspectes econòmics malgrat que això no és el que deia el plec de bases, i que, a més, l’oferta gua-nyadora del lot 1 (les línies 1 i del bus exprés), de Nadal-Julia, era massa baixa per garantir el bon funcionament del servei. L’executiu ha rebutjat les argumentacions i ara els recurrents es plantegen seguir endavant amb el plet a la Batllia. Malgrat que la decisió formal encara no s’ha pres, Albert Vinseiro, responsable d’Andbus, ho va donar pràcticament per fet després de lamentar la resposta governamental.
Vinseiro també es va queixar que pràcticament no van tenir accés a la documentació relacionada amb l’adjudicació perquè només la van poder consultar dins de les dependències governamentals, mentre que confien que si el plet arriba a la justícia hi podran tenir accés i “demostrar” els errors comesos. En tot cas, va afegir que aquesta mateixa setmana tenen previst trobar-se amb els advocats per acabar de prendre una decisió.
Andbus està implicat en l’altre recurs que afecta adjudicacions del transport, en aquest cas l’escolar. Aquesta era una acció global de set empreses i no és clar que acabi arribant a la Batllia perquè no tots els recurrents hi estan disposats. En el cas de les línies de transport interurbà va recordar que la decisió competeix únicament a Andbus i, a més, és una concessió suficientment important (per 15 anys amb 10 més de possible pròrroga) per voler que la justícia esclareixi si està correctament donada.
El concurs per renovar l’explotació de les línies de bus es va dividir en tres lots. Dos els va gua-nyar l’UTE de Cooperativa i Alsa i el tercer la que integren Autocars Nadal i el Grup Julia.
LA COOPERATIVA OBERTA A LES MILLORES DE L'L4
“Els recorreguts han de passar per on és la gent i no pertorbar el dia a dia dels passatgers.” Després de la reunió celebrada amb Govern dimarts al matí, el president de la Cooperativa Interurbana Andorrana deixava la porta oberta a introduir canvis a la línia L4 entre Andorra la Vella i Pas de la Casa. En aquest sentit, l’empresari remarcava la voluntat de la seva companyia de donar el millor servei als usuaris per tal que la gent que disposa de vehicle privat opti per l’autobús per moure’s pel país. Amb tot, Dallerès va remarcar que qualsevol decisió depèn, en darrer terme, de l’executiu. “No hi ha una sola solució als problemes plantejats pel comú d’Encamp, de moment, hem presentat diverses alternatives per reestructurar el servei. Ara toca esperar”, va explicar. En aquest sentit, afirma que cap de les propostes plantejades per l’empresa suposa un increment important del cost de funcionament de la línia.