Comerç

Les associacions de comerciants aposten per un nou model de negoci

Des de la Cambra de Comerç s’insta a evolucionar a un model molt més modern adaptat a les noves tecnologies

Les associacions de comerciants aposten per un nou model de negociFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La tendència de compra està canviant arreu del món. Les persones ja no venen al país exclusivament per comprar, això s’ha convertit en una actuació complementària, segons Sònia Yebra, presidenta de l’Associació de Comerciants de l’avinguda Meritxell. És per això que des de la Cambra de Comerç es proposa deixar els hàbits antics de compra i passar a un nou model comercial més competitiu. “L’actual model està passat de moda, s’ha de renovar i d’actualitzar a les noves formes de compra”, va explicar el president, Miquel Armengol, qui també va instar les empreses a millorar aspectes com la comunicació: “Pensem que s’ha de formar les empreses en comunicacions alternatives i màrqueting.” Des de la Cambra també es va valorar el que s’anomena e-commerce, la venda per internet per poder arribar a més llocs: “Estem treballant en la venda online, tant a l’interior com a l’exterior del país. Encara estem definint, però, aspectes tan importants com el transport de les mercaderies, els pagaments segurs, etcètera”, va afegir Armengol.

Qui apostarà de cara a final d’any per un canvi total del model comercial serà Andorra 2000, que farà un gir de 180 graus cap al comerç online. El director de l’establiment, Antoni Miralles, vol apostar per fer el primer web de compra del país en què l’empresa es comprometrà a portar el producte a casa del consumidor a l’hora que ell decideixi: “En el nou web que estarà operatiu a final de mes tindrem 10.000 referències amb què la gent podrà comprar producte fresc. A més, serem el primer supermercat que es compromet a portar els productes quan el consumidor estigui a casa, quan ell ens ho digui.” La idea de Miralles, però, no preveu només el viratge cap a internet, sinó que farà una remodelació de la botiga de Riberaygua per complir amb els nous hàbits de compra dels consumidors. “Farem un canvi d’oferta comercial. Hem parlat amb els clients i com que cada cop estem més ocupats, incrementarem el nombre de productes de menjar preparat i de productes frescos, de quilòmetre zero i poc contaminants”, va explicar Miralles, que també va anunciar un espai amb taules i cadires “on es podrà menjar tot tipus de productes al mateix supermercat”. Aquests mètodes adaptats a les noves dinàmiques de compra es relacionaran, segons Miralles, directament amb l’augment de vendes.

Per altra banda, les zones més comercials com l’avinguda Meritxell aposten per altres solucions per retenir els clients, com són les experiències. “Creiem que l’espai que tenim és molt bo i acollidor així que on volem millorar i innovar és en experiències complementàries relacionades amb el lleure i l’esport com el Shopping Festival, el Cirque du Soleil o els concerts. La gent ja no ve només a comprar i hem de trobar alternatives”, va acabar Sònia Yebra.

tracking