ensenyament
Educació pretén reduir fins a setanta places eventuals al llarg de la legislatura
El ministeri creu que pot convertir aquests llocs de treball en fixos de manera “progressiva”
La ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, va anunciar ahir, en compareixença a la comissió d’Educació del Consell General, que es pretén reduir una setanteta de les places eventuals que hi ha actualment al llarg de la legislatura. Aquesta consolidació dels llocs de treball suposaria una reducció del 20 al 15 per cent del total d’eventuals que hi ha a dia d’avui. La ministra va considerar que aquesta reducció és factible per a l’administració, tot i que va assegurar que ho ha de treballar amb el Sindicat de l’Ensenyament Públic (SEP) per definir la línia a seguir per fer factible la reducció d’aquest tipus de places, tenint en compte que “hi poden haver tancaments d’aules o canvis de programa que no permeten la consolidació total de places, ja que ens quedaríem sense marge de maniobra”.
Segons Vilarrubla, a hores d’ara hi hauria unes 200 places a reduir, tot i que va explicar que cal estudiar els casos de quina ocupació tenen dins del sistema educatiu, ja que “hi ha places que no podem considerar com a eventuals perquè són llocs de treball ocupats per persones que tenen un permís d’un any o que estan implicades en política i que, per tant, quan finalitzi el permís han de tornar al seu lloc de treball”.
Aquesta consolidació de places se sumaria a la setantena que es van dur a terme en l’anterior legislatura. “Som un ministeri petit i la reducció de 500 places de cop suposaria una càrrega de treball, la qual no tenim el volum de gent per poder preparar i corregir les proves de les persones presentades per aconseguir la plaça, sigui de la matèria que sigui.”
Menys alumnes matriculats
segons les dades proporcionades a la comissió legislativa d’Educació, el nombre d’alumnes matriculats el curs 2019-2020 ha disminuït lleugerament respecte al 2018-2019, passant d’un total de 10.997 a 10.919 matrícules, un 0,7 per cent menys. En aquest cas, el sistema educatiu que hauria patit més la reducció d’alumnes seria el francès, que ha passat de 3.581 alumnes a 3.541, un 1,1 per cent menys. El sistema educatiu espanyol, però, també ha disminuït les seves matrícules fins al 0,7 per cent, passant de 2.823 a 2.803 alumnes. Per contra, l’escola britànica hauria augmentat el 103 per cent, passant dels 34 alumnes matriculats, els curs 2018-2019 als 69 dels d’enguany.
Pel que fa als estudiants del batxillerat internacional, des del ministeri van considerar que hi ha hagut una resposta positiva, tenint en compte que és el primer curs escolar que s’ha iniciat, amb un total de 8 alumnes. La ministra va explicar que la intenció és augmentar el nombre d’alumnes, tot i que entenen que s’han d’esperar els resultats de la primera promoció. Aquests estudis, segons la ministra, els permetran poder tenir les portes obertes a universitats d’arreu del món.