temporada baixa

Els mals auguris s'esvaeixen al Shopping Festival

El director d’Andorra Turisme valora positivament l’afluència de visitants malgrat la celebració de les eleccions espanyoles

Els mals auguris s'esvaeixen al Shopping FestivalXavier Pujol

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les previsions eren nefastes, però al final la neu ha respectat el primer cap de setmana de la setena edició de l’Andorra Shopping Festival. L’avinguda Meritxell i l’avinguda Carlemany van estar ben plenes durant bona part del dia, malgrat que molts dels comerciants van aclarir que l’afluència de gent no s’havia traduït en vendes. És el cas de l’Esperança, dependenta d’una perfumeria, qui explicava que molts dels turistes protestaven perquè els preus no eren prou baixos. “Molts et venen amb el preu d’Espanya apuntat i diuen que allà ho han trobat més barat. Nosaltres els expliquem que si hi ha una promoció no podem competir amb aquests preus”, va afirmar.

Tampoc es mostrava completament satisfeta amb les xifres la Fàtima, encarregada d’un estanc. “Jo no veig més gent i fins i tot et diria que estem venent menys. Sobretot si ho comparem amb el cap de setmana passat, que va ser espectacular: vam tenir cues tot el dia”, va dir. Més positiu era el venedor d’una botiga d’esports de l’avinguda Carlemany, qui va explicar que havien notat més visites i que esperaven traduir-les en més vendes al final de la jornada. “Notem que volen comparar molt els preus, no compren directament”, va asseverar.

Mentre que l’avinguda Carlemany va ser el centre de l’activitat durant el matí, la festa es traslladava al vespre al Centre Històric amb les actuacions de Los Secretos, Ella Baila Sola i Amistades peligrosas. “A la nostra zona els turistes arribaran sobretot a partir de les vuit del vespre, de fet uns quants comerços tancaran més tard”, va explicar Anna Riberaygua, presidenta de l’Associació Comerciants Centre Històric.

Poc impacte fora del centre

En canvi, alguns dels comerciants de fora del centre de la capital i Escaldes-Engordany van lamentar que la festa no arribi als seus barris. “Ens sembla fatal, tots hauríem de tenir les mateixes condicions per treballar. Fa vint anys que tinc la botiga i m’he adonat que aquestes campanyes a mi no em beneficien en res, per fer-me publicitat la millor eina que tinc a la mà són les xarxes socials”, deia la Rosa, propietària d’una botiga de joguines. Per la seva banda la Carine, dependenta d’una botiga a Riberaygua, es queixava que tot i que el seu comerç és al costat de l’avinguda Carlemany els visitants estrangers no hi arriben. “Les coses es fan de manera diferent si són pel centre o pels barris perifèrics: la il·luminació, com està anunciada la zona... Bé que ens podrien col·locar una portalada d’accés al carrer ben evident o anunciar-ho més. Fa anys que demanem més visibilitat a través de l’associació de comerciants, però res, no hi ha manera”, va dir.

El repte de les eleccions

“No tenim dades, però el que està clar és que hi ha moltíssima gent pel carrer malgrat que hi ha eleccions generals a l’Estat espanyol i això sempre suposa un fre important”, va explicar Betim Budzaku, director general d’Andorra Turisme. En concret, Budzaku va destacar l’augment dels turistes francesos i l’esforç comunicatiu per augmentar el públic provinent del país gal.

“Invertim 600.000 euros en el Shopping Festival, bona part destinats a comunicar l’esdeveniment. És l’única campanya que fem al llarg de l’any per promocionar el turisme de compres i crec que és important mantenir-la, ja que si bé ja no és el nostre principal punt fort, té gran importància històrica al nostre país”, va especificar.

En paral·lel, sobre el malestar que crea la concentració d’actes a una sola zona, va explicar que amb el pressupost del qual es disposa, dispersar les actuacions, tallers i food trucks seria contraproduent i no descarta que al llarg dels dos caps de setmana que dura l’Andorra Shopping Festival els puguin arribar més vendes de retruc. A més, va posar en relleu que és una festa molt atractiva per a les persones que viuen al país, ja que en poden gaudir en família. “Es tracta d’afavorir que arribin visitants en temporada baixa, ja que després del pont al novembre no hi ha més incentius. Volem afavorir el turisme creant experiències de compra diferents”, va dir.

Els mals auguris s'esvaeixen al Shopping Festival

tracking