Transport públic

El Bus Exprés circularà en fase de proves fins a les deu de la nit

La línia allargarà l’horari en el marc d’una prova pilot que es durà a terme fins a final d’any per constatar si hi ha prou usuaris

El Bus Exprés circularà en fase de proves fins a les deu de la nitARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La línia de Bus Exprés entre Escaldes i Sant Julià ampliarà l’horari a partir de la setmana vinent. Es tracta d’una prova pilot que haurà de servir per comprovar que la demanda d’usuaris és prou rellevant com per fer fixa la modificació. De fet, el darrer servei entre Sant Julià i Escaldes ja és a les 22 hores. Ara, i fins al 31 de desembre, també serà a les 22 hores l’últim trajecte entre Escaldes i Sant Julià (ara és a les 21.30). El director d’Autocars Nadal (la concessionària), Bartumeu Gabriel, va assenyalar que la prova pilot és una iniciativa del Govern, fruit de peticions i suggerències que rep per part d’usuaris. Les setmanes d’assaig hauran de determinar si hi ha el nombre suficient de viatgers per justificar l’ampliació horària. “Com que tampoc s’ha fet abans, no tenim dades”, va assenyalar. La modificació comportarà que els viatgers que es vulguin desplaçar des de les parròquies centrals a Sant Julià tinguin dos busos més després de les 21.30 hores.

El que sí que ha demanat la concessionària de la línia ha estat una nova freqüència de pas per als dissabtes, que ara és idèntica a la de les jornades d’entre setmana i, per tant, cada 10 minuts. A partir de dissabte de la setmana que ve els vehicles passaran cada quart d’hora. Gabriel va puntualitzar que són dies on hi ha menys trànsit a la xarxa viària en no ser laborables per a gran part de la població i, per tant, els autobusos fan el trajecte més ràpid. El director d’Autocars Nadal va puntualitzar que totes aquestes modificacions són fruit del seguiment setmanal que es fa del transport públic per part de l’executiu i les dues empreses que exploten les línies des que el mes de setembre passat va arrencar la nova concessió de les línies sota el control del Govern. Un seguiment que un cop es normalitzi la situació i es consolidin les novetats passarà a institucionalitzar-se en una comissió.

Les parades

Aquest intercanvi d’informació s’ha traduït també els darrers dies en la reubicació d’algunes de les parades de la línia del Bus Exprés. Un dels canvis significatius és la supressió de les parades de Pont de Tobira i Terra Vella, totes dues en rotondes, i que s’han unificat en les de l’Estació Nacional d’Autobusos que funcionen en tots dos sentits. S’ha volgut guanyar en seguretat de conductor i viatgers i Gabriel va afegir que també facilita la pujada i baixada de persones amb mobilitat reduïda perquè les plataformes perquè puguin pujar als vehicles necessiten de voreres en línia recta. “Aquestes reunions setmanals serveixen per ajustar coses, per tractar suggeriments, queixes”, va indicar el responsable d’Autocars Nadal i, en el cas de les parades, s’ha apostat per una alternativa més “fàcil” per a usuaris i autobusos. No només perquè són parades més segures, també perquè s’havia constatat que en casos com la del Pont de Tobira, en ser de doble sentit, confonia els usuaris. Alhora s’ha afegit una de nova, la de la rotonda Escaler, a tocar del punt rodó i en direcció Sant Julià, per donar servei a una zona que no en tenia. I s’esperen nous canvis, també en parades en rotondes: a Aixovall i a tocar del restaurant Viena de Santa Coloma.

Control

I una de les novetats d’aquesta setmana també és la campanya de control per verificar que tots els usuaris que pugen a un bus han pagat el bitllet o validat l’abonament i no hi ha impagaments. Especialment aquesta segona operació. Un dels canvis que ha comportat la nova concessió és que quan el viatger valida la nova targeta d’abonament ja no rep el tiquet en paper que sí que rebia abans. Això, segons van indicar fonts del Govern, va inquietar inicialment les companyies concessionàries, que van alertar que podia facilitar que alguns passatgers es colessin sense pagar. Ara els revisors (la tasca la duen a terme personal del Govern i també de les companyies) faran controls amb una màquina que els permet verificar quina és la darrera validació de la targeta d’abonament que controlin i, per tant, si l’usuari ha pagat el que li pertoca. En tot cas, les mateixes fonts van assenyalar que no s’hauria detectat un problema de frau.

tracking