Mobilitat
S'endarrereix la data per inscriure els cotxes de baixes emissions
L’aprovació d’una ordenança municipal ajorna el dia d’obertura de la llista a, com a mínim, divendres de la setmana vinent
El registre de validació de vehicles estrangers per entrar a les zones de baixes emissions de Barcelona no estarà disponible demà com marcava el calendari inicial i s’endarrereix com a mínim fins divendres, a l’espera de l’aprovació de l’ordenament municipal que ha d’aprovar l’ajuntament de la capital de Catalunya. Així ho va confirmar al Diari una font propera a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que va negar la possibilitat de seguir el calendari que establia demà com a primer dia que els estrangers podien incloure els seus vehicles a la llista. “Estem a l’espera del ple de l’ajuntament de divendres vinent perquè ens donin llum verda per obrir el registre de validació ambiental pels cotxes de fora, així que serà impossible complir les dates”, va explicar la font de l’AMB, que es va mostrar optimista amb el funcionament del nou reglament: “En principi, la setmana vinent podrem començar a posar en marxa tota la maquinària i a partir del gener, encendre les càmeres per fer de Barcelona una ciutat menys contaminant”, va assenyalar.
Acord amb Andorra
La setmana vinent també es donarà a conèixer la mesura que s’ha pactat des de l’AMB i el Govern per facilitar els tràmits d’inscripció al registre per als vehicles andorrans. “Encara no puc avançar gaire cosa, però a mitjans de setmana farem una roda de premsa per presentar les mesures que hem acordat amb l’organisme d’allà”, va avançar Jaume Bonell, director del servei de Mobilitat, que va aprofitar per donar les gràcies als responsables de l’AMB per facilitar l’acord: “És d’agrair el tracte i la bona entesa amb ells. La veritat és que a les primeres reunions no vam trobar cap solució, però ens hem anat veient, hem anat parlant i hem arribat a un punt d’acord.” Tot i que el director de mobilitat no va voler confirmar quin és el pacte al qual s’ha arribat, sí que va deixar entreveure que aniria encaminat a la carta groga com a document substitutiu a la fitxa tècnica espanyola. “No puc confirmar res fins a la roda de premsa, però l’entesa segueix la línia de les negociacions de la setmana passada”, va concloure Bonell.
Gener, el mes de les ZBE
Així doncs, Govern hauria trobat una via de sortida a unes negociacions que estaven estancades per la incompatibilitat dels documents i és que per inscriure un vehicle en el registre de baixes emissions es necessita les característiques tècniques que contempla la fitxa tècnica espanyola i que no reflecteix el títol de propietat. “El problema rau en el fet de no poder omplir una part del formulari sense totes les dades”, va explicar la setmana passada Bonell, que tot i així es va mostrar optimista amb l’acord que al final s’ha confirmat. Els problemes que està tenint l’organisme català per posar en marxa la política de baixes emissions a Barcelona no modificaran la data marcada per l’inici de les ZBE, que es manté en l’1 de gener. Tot i així, no serà fins a l’abril que les càmeres d’identificació de matrícules emetran expedients sancionadors per “donar uns mesos d’aclimatament als usuaris”. Així doncs, oficialment els vehicles dièsel més antics del 2000 i els benzina anteriors al 2005 no podran entrar a partir del gener, però no seran multats fins a l’abril.