Estudi

El català perd força en l'atenció el públic

Govern ha presentat els resultats de l'estudi Coneixement i usos lingüístics de la població d'Andorra aquest matí

El català per pistonada en l'atenció el públicSFGA/CEsteve

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L'atenció al client exclusivament en català perd força a Andorra de manera progressiva.Així ho mostra el darrer informe de Coneixement i usos lingüístics a Andorra que contempla l'evolució de la llengua des de 1995 fins al 2018 presentat per Govern aquest matí. Segons el text, en tots els àmbits socioeconòmics estudiats l'atenció en català perd terreny, com també el percentatge de consumidors que utilitzen el català com a llengua preferent en l'àmbit públic. Per exemple, mentre que el 27,8% dels usuaris de transport públic i trànsit es dirigeixen en català als conductors, només un 20,2% responen en la mateixa llengua. Uns percentatges que als grans magatzems són encara més petits: un 18,3% dels clients parlen en català, però només un 8,6% dels venedors fan servir aquesta llengua. Només als bancs i les gestories s'inverteix aquesta tendència, un 78,3% dels professionals d'aquests àmbits fan servir el català de llengua vehicular, mentre que només el 74% dels clients fan el mateix. També el percentatge de coneixement de la llengua s'estanca en relació amb el darrer informe, de l'any 2015, però s'eleva nou punts el percentatge de persones que el consideren llengua pròpia.

La ministra de Cultura i Esport, Sílvia Riva ha apuntat que "l'enquesta ofereix un instrument objectiu per programar les accions de planificació lingüística més adequades (...) amb la intenció de dissenyar i impulsat una nova campanya de promoció de l'ús del català", segons ha informat Govern en un comunicat.

tracking