La investigació se centra en l'ordinador del professor
La defensa recorre contra l’aute de presó provisional i reclama la llibertat del professor
L’anàlisi dels aparells informàtics del mestre acusat d’abusos sexuals a alumnes, des del telèfon mòbil fins a l’ordinador, serà clau, segons fonts consultades, en la investigació del cas i per determinar si hi ha elements suficients per sustentar l’acusació contra el docent. La defensa va formalitzar ahir el recurs contra l’aute de presó provisional de la Batllia reclamant la llibertat del professor i adduint, precisament, que no hi ha prou elements per inculpar-lo. La feina de buidatge dels aparells informàtics és complexa i hauria de completar-se els propers dies i complementarà la resta de diligències que està practicant la batlle instructora des que, a mitjan setmana passada, va decidir l’empresonament provisional del professor, denunciat per cinc famílies. Entre elles, els testimonis que està recollint, des dels pares fins al personal docent que ha compartit tasca pedagògica amb el mestre, que tot just havia arribat aquest curs a l’escola María Moliner i feia classes a nens de 3 anys. Dimarts també va declarar el director del centre, durant aproximadament una hora i mitja, tal com van assenyalar fonts properes al cas. En el dossier judicial de la causa, van afegir les fonts, hi constarien encara quatre denúncies de famílies. La cinquena, però, no es va arribar a formalitzar mai, i és només l’escrit d’una mare que no hauria volgut continuar amb el procés. No hi consten més retirades, malgrat que altres veus properes a la investigació van apuntar que dues s’havien fet enrere. Sigui com sigui, des de l’entorn del cas s’apunten llacunes en els fets denunciats. Existeix la gravació d’una de les menors presumptament víctimes del docent aportada per una mare. No obstant això, l’enregistrament és dubtós en el sentit que es considera que el relat de la menor estaria induït per les preguntes que se li fan i que allò que explica podria estar relacionat amb el contingut de cançons i contes treballats a classe i no pas amb una conducta delictiva per part del docent. D’aquí que es consideri clau l’anàlisi dels aparells informàtics del mestre, del material que hi pugui guardar o hagi pogut consultar. Davant la batlle es va declarar innocent. La detenció i posterior empresonament ha colpit una escola on mai no va aixecar cap sospita i on s’havia integrat prou bé. De fet, el professor estava acompanyat sempre d’una ajudant. Una professional amb molta experiència que mai no va veure cap conducta irregular per part del mestre.