comissió de transport

El Govern admet l'ús massa baix del bus els caps de setmana

Les línies afectades per aquesta mesura serien l’L-1 i el Bus Exprés, que fan el trajecte fins a Sant Julià de Lòria

El Govern admet l'ús massa baix del bus els caps de setmanaFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministre d’Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va explicar que estudiarien reduir freqüències d’autobusos durant els caps de setmana i a les hores que hi havia menys afluència; un fet que no passa a les línies de bus que van cap a les parròquies altes. El ministre va dir que han “detectat que hi ha línies com l’L-1 i el Bus Exprés que funcionen molt bé de dilluns a divendres, però que, en canvi, el cap de setmana tenen molts menys passatgers. Haurem de mirar-ho per ajustar-ho”, tot afirmant que “no es tracta de tenir autobusos circulant sense usuaris, no és sostenible”. Gallardo va fer aquestes declaracions ahir, a la sortida de la reunió de la comissió de seguiment de transport de les línies nacionals. Per contra, el ministre va dir que també estudiarien reforçar les hores en què hi ha pic d’afluència d’usuaris, com podien ser “a primera hora del matí, última del vespre o al migdia”, i va dir que encara “queda feina per fer”. Pel que fa a les ràtios, Gallardo va admetre que “no estem complint les ràtios que esperàvem”. Però el ministre va dir que aquesta circumstància es devia al fet que “amb els canvis que hem fet hi ha més oferta”. No obstant això, els números presentats per Gallardo suposen un increment de prop del 10% dels usuaris. Així doncs, s’ha passat dels 274.637 registrats al setembre (quan va posar-se en funcionament la nova concessió) als 306.629 que es van registrar al novembre. Sobre el gran volum de queixes que hi havia en el moment de fer les modificacions, el ministre va afirmar que “s’han reduït”, que ara per ara són “puntuals” i que estan associades a “problemàtiques internes del país”. Un retorn positiu que també rep la línia circular després de modificar-se i unir la part alta d’Escaldes amb Andorra la Vella. Un altre dels compromisos que va adoptar el ministre Gallardo és el de la revisió de les tarifes. En aquest sentit, el ministre d’Economia va dir que revisaran “la polítiques de preus” i va recordar que “la partida pressupostària de transports per al 2020 es pot modificar”, i va fer referència a la línia que puja cap al Pas de la Casa, en què va admetre que el preu de l’abonament havia augmentat i que treballarien per ajustar-lo, així com aplicar mesures per fer créixer l’ús del transport públic entre les joves. En aquesta línia, va afirmar que es podia modificar “a través de les esmenes del pressupost” i que era un treball que es podia fer amb els grups del Consell General que donen suport al Govern. Amb relació a la implantació de l’aplicació mòbil Mou_t_b, perquè els usuaris puguin veure el temps d’espera per cada autobús, el titular d’Economia va afirmar que estan “seguint els calendaris previstos” i que hi havia usuaris que ara mateix “l’estan testejant”. Així doncs, l’aplicació per als mòbils hauria d’estar en funcionament durant el primer trimestre del pròxim any.

El Govern admet l'ús massa baix del bus els caps de setmana

tracking