Mobilitat
La concessionària aposta per reduir freqüències i reforçar les hores punta
Es valorarà l’adequació de les línies en període de vacances escolars i a l’estiu
El director d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, va proposar a la comissió de seguiment de les línies nacionals reforçar les hores punta dels dies feiners (primera hora del matí, el migdia i última hora de la tarda) i reduir les freqüències de dissabte. En aquest sentit, Gabriel va dir que “diumenge ja hi ha una reducció de les freqüències, però els dissabtes, fins ara, tenim les mateixes que qualsevol dia i tenim una davallada important dels usuaris del servei”. Per tal de poder fer aquesta proposta, la companyia que gestiona la línia 1 i la del Bus Exprés va emprar els resultats de les validacions dels primers tres mesos de concessió. Així doncs, el director d’Autocars Nadal va dir que “fins ara no teníem dades. Això no obstant, ara amb les validacions que han fet els usuaris d’ençà que va començar la concessió fins ara podem començar a treure conclusions per tal de poder optimitzar el servei”. Els ajustos i les optimitzacions de les línies sempre es mourien en el marge de quilòmetres que hi havia en la concessió. És a dir, les freqüències que es reduirien els dissabtes s’emprarien per fer els diferents reforços que caldria. Sobre aquest punt, Gabriel va afirmar que “ja oferim un bon servei, però a les hores punta i veient el creixement de passatgers, proposem reforçar-lo”. Un altre dels punts de l’optimització de freqüències que s’està treballant des de la comissió és en els períodes de vacances i èpoques no lectives. Bartumeu Gabriel va dir que han “detectat que quan no hi ha classes, els passatgers que utilitzen el servei també baixen”. Finalment, Gabriel va dir que “ara la primera línia que es revisarà serà la de les deu de la nit”, i va recordar que “com a Autocars Nadal fem propostes i és el Govern qui pren les decisions finals”. La comissió es tornarà a reunir durant el febrer.