BENESTAR

Tres de cada quatre usuaris valora el servei d'atenció domiciliària com a excel·lent

El ministre d’Afers Socials, Habitatge i Joventut ha visitat aquest matí diverses persones amb dependència per fer una valoració de l'assistència prestada

3 de cada 4 usuaris del SAD valora el servei com a excel·lentEva Bosch

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

3 de cada 4 usuaris enquestats valora el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) com a excel·lent el fet que el SAD contribueix a la millora del seu benestar. Així ho ha presentat el ministre d’Afers Socials, Habitatge i Joventut, Víctor Filloy, durant la visita de diversos usuaris al llarg del matí per fer una valoració del servei prestat.Cristina Garcia, usuària del SAD amb esclerosi múltiple, explica que els professionals vénen a ajudar-la 3 cops a la setmana, on a banda d'ajudar-la amb les tasques de la llar "fem una escapadeta, vaig agafada i amb la crossa. La qüestió és mantenir-se actiu". El que més valora, diu, és "l'empatia i amabilitat que tenen sempre". Filloy, per la seva part, ha destacat que els satisfà molt que el servei estigui tan ben valorat "perquè ens omple el fet de poder ajudar aquestes persones", mantenint-les "a casa seva amb el seu entorn més proper". Actualment el SAD compta amb 31 treballadors els quals estan àmpliament formats en diferents àmbits, com les cures pal·liatives o les mobilitzacions dels usuaris, que durant l'any passatvan atendre 319 persones.

El ministre ha assenyalat que les patologies que pateixen lespersones ateses pel Servei d’Atenció Domiciliària enguany són majoritàriament lesrelacionades amb les malalties cardiovasculars, traumatismes, ictus, salut mental imalalts pal·liatius, les quals demanen suport de les activitats realitzades en la seva vida diària, com la higiene personal i les mobilitzacions.

tracking