societat
El Servei d'Atenció Domiciliària atén 319 persones el 2019
El noranta per cent dels enquestats valoren com a excel·lent o molt bona l’assistència que ofereix el SAD
El Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) ha atès 319 persones l’any 2019 i s’ha fet un seguiment mensual a unes 200. El 90 per cent dels usuaris han valorat com a excel·lent o molt bo el servei en l’enquesta de satisfacció, una dada que el ministre d’Afers Socials, Habitatge i Joventut, Víctor Filloy, va valorar molt positivament ahir durant la visita de diversos domicilis on viuen persones que fan ús de l’assistència. Filloy va destacar que l’objectiu és dotar les persones “d’una major autonomia i, consegüentment, de qualitat de vida”. D’aquesta manera, va afegir, que s’afavoreix un model alternatiu a l’hospitalització o a l’ingrés residencial, “aconseguint més eficiència del sistema sociosanitari actual”. De fet, segons els resultats obtinguts a l’enquesta, un 76% valora com a excel·lent la contribució del SAD a la millora del seu benestar, un 20% com a bo i un 3% com a acceptable. Així doncs, aquestes dades denoten que un 99% dels usuaris consideren que el Servei d’Atenció Domiciliària ajuda a millorar la seva qualitat de vida. El Servei d’Atenció Domiciliària, que des de fa dos anys i mig és competència del Govern, actualment disposa de 31 treballadors que, tal com va indicar el ministre, “són persones amb un grau d’especialització i d’empatia molt elevat”. En aquest aspecte, també va afirmar que al llarg de la legislatura es vol ampliar la plantilla per poder incrementar el nombre d’hores o d’usuaris si es donés el cas. A més, el SAD disposa d’un banc de productes de suport. “Dotem els domicilis de manera gratuïta amb el material necessari i quan ja no es necessita es retorna”, va dir Filloy.
LA MILLOR COMPANYIA
A vegades, quan parlem de millors companyies, ens referim a amics, familiars o fins i tot animals. Però hi ha situacions, com la de la Cristina Garcia, de 51 anys, i que pateix esclerosi múltiple, que li va aparèixer una millor companyia: una treballadora del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD), que sense conèixer-la de res, s’ha convertit en la seva “mà dreta i esquerra”, ja que, afirma, a causa de la seva malaltia s’ha vist limitada en alguns aspectes de la vida quotidiana. El SAD li ha permès poder continuar vivint a casa seva, a Encamp, amb el seu marit, on rep tres dies a la setmana l’assistència. Dilluns i dijous l’ajuden a cuinar, entre d’altres, i el divendres surt a passejar fins a arribar a un bar, on pren un cafè. Ella és una de les més de 300 persones que es beneficien del servei domiciliari des de fa uns anys i que, tal com diu la Cristina, “l’empatia i la predisposició dels treballadors, crea vincles que van més enllà de la feina”.