El servei d'atenció a la dona començarà dilluns que ve
El dispositiu comptarà amb deu llevadores, una de les quals s’encarregarà de la cobertura a domicili
El servei d'atenció a la dona és posarà en marxa a partir de dilluns que ve, segons ha fet saber aquesta tarda la secretaria d'Estat de Salut, Helena Mas, durant la roda de premsa posterior al consell de ministres. Tal com va avançar ahir al Diari, Mas ha explicat que onze centres d'atenció primària del país donaràn informació a les dones que vulguin interrompre un embaràs o que necessitin assessorament després de patir un avortament i que s'oferirà de manera rotatòria als CAPs del país amb un total de deu llevadores especialitzades en salut sexual i reproductiva que atendran a les pacients de dilluns a divendres de 7.30 a 20.30 amb cita prèvia. Així mateix, la secretaria d'Estat de Salut ha manifestat que el servei comptarà amb quatre grups professionals adherits, amb els quals el servei donarà informació sobre derivacions a treballadors socials, un jurista, un servei de ginecologia i un de psicologia. Mas també ha confirmat que el preu del servei l’assumirà la dona interessada a interrompre voluntàriament l’embaràs, tot i que el dispositiu tindrà un referent del ministeri d’Afers Socials que si detecta algun cas en el qual la dona es troba en una condició de dificultat econòmica i social activarà el protocol d’actuació, que facilitarà ajudes com les relatives a l’habitatge i la manutenció dels infants.
La secretaria d'Estat de Salut, Helena Mas, també va assegurar en l'entrevista al Diari que l’assistència al servei d’atenció a la dona que vulgui avortar no figurarà a la història clínica compartida i “només es registrarà en els casos que hi hagi la necessitat de realitzar alguna prova mèdica o es faci una derivació”.Quant al funcionament del servei, la llevadora referent, Cristina Pérez, va informar que hi ha un equip de nou persones destinat a cobrir el dispositiu arreu dels centres d’atenció primària del país, i a més també hi haurà una llevadora a domicili “per a aquelles persones que no puguin assistir al centre en la franja d’atenció iva apuntar que hi ha tres formes d’accedir al dispositiu: per telèfon trucant al 191, via correu electrònic o presencialment.