obres públiques
El concurs de la Portalada es publicarà dijous al BOPA
Un BOPA extraordinari convocarà les empreses interessades a executar la primera fase
El concurs perquè les empreses licitin per executar la primera fase de les obres de la Portalada es publicarà aquest dijous en un BOPA especial, que recollirà també les obres d’ampliació de l’escola de segona ensenyança d’Ordino perquè les obres es puguin començar a fer el proper mes de setembre. Pel que fa a la zona de davant del Punt de Trobada, l’executiu ha pressupostat dos milions d’euros per aquest any, tot i que des del ministeri d’Ordenament Territorial s’admet que es tracta d’una partida molt ajustada i s’espera que la companyia d’assegurances respongui mentre s’aclareix qui té la darrera responsabilitat de l’esllavissada que es va produir l’agost passat i de la situació de deixadesa en què es trobava el terreny que va provocar la caiguda de rocs i terra. El ministre d’Ordenament, Jordi Torres, va precisar ahir que aquesta primera fase és la més important de totes. Tanmateix, va precisar que actualment la zona es troba en un estat acceptable i s’ha disminuït de tot el risc. Aquests primers treballs consistiran en tota l’estabilització de la zona propera a la carretera general i del talús, tot i que els treballs topogràfics que s’han executat no alerten de cap perill en l’actualitat. Aquesta primera fase –de les tres previstes– tindrà una durada de nous mesos i s’ha calculat un cost de dos milions d’euros. El pressupost no preveu partides plurianuals, per la qual cosa cada any el Govern haurà de destinar una partida específica per a la Portalada, que té un pressupost total de cinc milions d’euros que l’executiu espera que siguin coberts per l’asseguradora i, si finalment s’aconsegueix dirimir qui n’és el responsable, que aquest també se’n faci càrrec. La reconstrucció de la zona costarà prop de cinc milions d’euros. D’aquests, un total de 4,4 milions d’euros s’invertiran en la reestructuració de l’àrea on es contempla estabilitzar el talús de la zona nord amb una escullera, la realització d’ancoratges definitius a la part superior i la construcció d’un mur pantalla d’entre cinc i deu metres d’alçada al límit de la carretera.