Ordenament Territorial

El nou tram del vial de Sant Julià s'obre el 16 de març

Jordi Torres ha destacat que l'obertura permetrà que hi hagi sempre habilitats dos carrils de baixada des de la rotonda de la Margineda fins a la duana

El nou tram del vial de Sant Julià s'obre el 16 de marçSFGA

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El tram 1 de la desviació de Sant Julià s'estrenarà el 16 de març després d'una inversió de 7,7 milions d'euros i dos anys d'obres, segons ha anunciat el ministre d'Ordenament Territorial. Jordi Torres ha destacat que l'obertura de l'espai de la General 1 que transcorre perdarrerede l'antic càmping Huguet fins a la nova rotonda de Fontaneda permetrà que hi hagi "dos carrils de baixada des de laMarginedafins a la duana semprehabilitats" i ha afegit que s'aplicarà un dispositiu especial senyalitzat amb cons per al pont de Sant Josep i per a Setmana Santa que farà que hi hagi dos carrils de pujada i un de baixada a l'avinguda Francesc Cairat fins a la plaçaLaurèdia, que es pot implementar durant quatre hores en dies de molta afluència de visitants. Torres ha explicat que l'actuació és similar a la que es fa a la rotonda d'Anyós i que s'estudiarà com ha funcionat durant un semestre abans de decidir si es converteix en carril reversible amb senyalització lluminosa. El ministre ha recalcat que aquesta prova pilot s'aplica "per optimitzar els recursos públics" perquè ha recordat que el tram 2 que queda pendent de la desviació correspon a la construcció del túnel de Rocafort que té un cost de 25 milions, i tot i que no ha descartat que es faci ha indicat que "no puc definir el termini".Jordi Torres ha remarcat que es recuperen zones d'aparcament per al comerç lauredià i s'han creat més places i que la circulació al tram urbà estarà limitada a 30 quilòmetres per hora.

tracking