El nombre d'usuaris que fan la compra en línia es dispara

Les superfícies demanen “paciència” i asseguren estar “desbordades”

El nombre d'usuaris que fan la compra en línia es dispara

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El nombre d’usuaris que opta per la compra en línia s’ha disparat arran de la crisi del coronavirus. Els diferents establiments que ofereixen aquest servei s’han vist desbordats per un augment en la demanda, de fet, des d’Andorra 2000 van indicar que el nombre de comandes s’ha multiplicat per cinc i que és difícil donar a l’abast: “Demanem paciència als nostres clients però no estem preparats per cobrir una allau d’aquestes dimensions.” Precisament, la majoria de supermercats evidencien aquest col·lapse a les pàgines web, on expressen que hi ha retards d’entre dos i tres dies en les entregues de comandes.

És per aquest motiu que el supermercat Super U ha posat a disposició dels clients un nou servei temporal que permet que els compradors puguin anar a recollir la compra a l’establiment i són els treballadors de l’establiment els que la preparen. “Anàvem endarrerits en les comandes i volíem seguir donant a la gent totes les facilitats possibles així que hem creat aquest nou servei temporal”, expressaven.

Els centres comercials són dels únics establiments que continuen oberts al país i des que es va declarar la pandèmia treballen per abastir la població amb la màxima seguretat possible. És per això que s’han intensificat les tasques de neteja, es pren la temperatura dels clients i se’ls proporcionen guants de làtex abans d’entrar. Pel que fa als treballadors, en alguns establiments es protegeix els empleats de la caixa amb metacrilat i se’ls ha proporcionat gel hidroalcohòlic.

Tanmateix, s’ha reduït a sis hores la jornada del personal perquè estigui menys exposat, però des d’Andorra 2000 van denunciar que el Govern no els proporciona mascaretes per als treballadors .

ASSANDCA AFIRMA QUE LA CRISI DEL CORONAVIRUS "AFECTA MOLT" ELS PACIENTS AMB CÀNCER

La crisi del coronavirus “afecta molt” els pacients amb càncer. Així ho va indicar ahir Josep Saravia, president de l’Associació Andorrana Contra el Càncer (Assandca), que va afegir que “la gent que va a fer el tractament va espantada perquè l’hospital és un focus de risc i som un col·lectiu de risc perquè amb la radioteràpia baixen les defenses”. Així mateix, des de l’associació van constatar que entre els pacients hi ha hagut anul·lacions de revisions, proves i altres tractaments que no són tan urgents. Altrament, van manifestar que com que hi ha hagut reduccions de les freqüències dels autobusos s’han vist afectats quant als desplaçaments. “Treballem amb Autocars Nadal i ara només tenim dues seqüències al dia.” D’altra banda, Saravia va mostrar la seva inquietud perquè no poden fer la tasca de suport a les persones afectades i a les famílies com habitualment: “Tenim el local tancat i estem en contacte per telèfon. Ara ho tenim gairebé tot parat i les activitats com la gimnàstica i el ioga estan aturades.” En aquest sentit, va afirmar que de moment no s’havien plantejat fer-les de manera telemàtica perquè la idea és que les restriccions durin entre 10 i 15 dies més, però ho preveurien si durés més.

tracking