Les pastisseries alerten de pèrdues del 80%
La limitació a l’hora d’obrir les cafeteries annexes “ens està afectant molt greument els comptes”
Les pastisseries lamenten que amb les restriccions comercials imposades pel Govern arran de l’alerta sanitària pel coronavirus han perdut prop del 80% dels ingressos habituals del mateix mes de març de l’any passat. El problema, segons van explicar al Diari diferents propietaris del sector, és que bona part de la rendibilitat del negoci era la part de cafeteria annexa, que des del passat 15 de març romanen tancades. “Tot plegat ens està afectant molt greument els comptes, han baixat un 80%”, van explicar des de l’Espiga d’Or, que per tal d’evitar que les despeses vagin en augment, “només estem fent el servei del matí”.
En aquesta mateixa línia, la pastisseria d’El Tortell va apuntar que ha hagut de tancar la majoria dels seus establiments i “quedar-me jo sol per atendre les poques persones que venen a buscar pa, que és l’únic que podem fer”. Un dels pocs negocis que destaquen no haver patit una forta davallada d’ingressos és la pastisseria de Muse Inspiration, que “amb els projectes que tenim amb productes biològics i sense gluten estem aguantant més o menys la situació”.
Més enllà de la capital, els negocis de parròquies altes “encara ho estem patint molt més tot això”. És el cas de la Flor de Neu d’Encamp, que lamenta estar passant una situació econòmica límit. “Si la gent no pot venir a fer el cafè, aquí no entra ningú. Tenim la cafeteria tancada, però és que la gent tampoc ve a la pastisseria”, va apuntar el propietari, que va assegurar que “valdria més la pena tancar per tal de deixar de pagar l’autònom”.
Pel que fa al mes d’abril, les previsions no són gaire més positives, ja que “tant la mona de Pasqua com Sant Jordi, dues de les diades més importants de l’any, ja no les podrem aprofitar”.
Mones a domicili
Encara que la crisi sanitària estigui afectant greument el panorama econòmic, les pastisseries s’estan “buscant la vida” per afavorir la venda de les mones de Pasqua. “Nosaltres hem preparat un catàleg per difondre’l a les xarxes socials”, van explicar des de l’Espiga d’Or, que, com bona part dels negocis de la capital, “farem enviament a domicili sota comanda per portar-ne a tothom”.