Govern vol un "rol més actiu" en la gestió de l'aeroport
El sistema d'aproximació GPS permetrà incrementar l'operativitat de les maniobres del 70 al 95%
El Govern vol tenir un "rol més actiu" en la gestió i la presa de decisions estratègiques de l'aeroport d'Andorra-la Seu, segons ha afirmat aquesta tarda el ministre de Presidència, Economia i Empresa, JordiGallardo. L'executiu ha tingut fins ara una implicació "d'acompanyament" amb l'aportació de 300.000 euros anuals, corresponent al 50% del dèficit d'explotació, iGallardoha assegurat que el govern de la Generalitat de Catalunya ja "té predisposició total per asseure'ns" i tractar aquesta nova implicació. Elministretambé ha explicat que no se sap si aquest canvi haurà d'anar amb una aportació econòmica, ja que arran de la situació per la Covid-19 no han tingut oportunitat de celebrar la trobada, un fet que també ha afectat la formació d'una setmana que havien de realitzar els controladors aeris (AFIS) i que ha quedat aturada de moment.
JordiGallardoha destacat que l'aeroport d'Andorra-la Seu podrà acollir tres models d'avió: Els petits amb capacitat fins a 19 persones, el de mida mitjana per traslladar una cinquantena de viatgers i que no tindran cap mena de restricció, i els més grans amb 74 places, i que el nou sistema d'aproximació GPS permetrà incrementar l'operativitat de les maniobres autoritzades a un 95%, ja que el pilot podrà fer l'aterratge tot i no tenir prou visibilitat. Així mateix, el ministre ha corroborat que la infraestructura podria acollir vols xàrters turístics que es realitzarien sobretot en la temporada d'hivern i vols regionals petits amb rutes i freqüències que facilitin el desenvolupament econòmic del país connectant amb ciutats com Madrid, Lisboa, París, Londres, o Amsterdam, entre d'altres. Aquests vols, però, haurien de tenir una regularitat anual i el preu del bitllet podria ser més elevat que el del vol turístic. Tot i queGallardoha assegurat que no descarten cap de les dues opcions i que no són incompatibles, ha subratllat que la idea seria començar a operar amb els xàrters i després amb els regionals.