Una altra família afectada per l'incendi diu que no rep ajuda
Els veïns dels quart pis de l’edifici afectat critiquen la manca de responsabilitat per part del Govern
i de l’asseguradora
La família del quart segona de l’edifici on es va produir l’incendi a l’avinguda Carlemany fa gairebé quinze dies també es queixa de no estar rebent l’assistència necessària per part de l’asseguradora ni des de l’administració pública. Lamenten que ningú s’ha posat en contacte amb ells i que totes les gestions les han hagut de fer pel seu compte. I amb tot això hi ha un agreujant: la família és positiva de la Covid-19, fet que els ha dificultat poder tirar endavant amb la recerca d’un nou pis on allotjar-se.
En l’apartament hi vivien normalment un matrimoni amb les dues filles, la mare asmàtica. Tots van donar positiu per coronavirus menys una filla, que es va aïllar a casa la seva parella. Després dels tràgics fets, una de les filles, Marina D. O., explica al Diari que des de Serveis Socials del Govern aquell mateix dia els van oferir l’aïllament al centre sociosanitari El Cedre. “Ens volien portar allà i separar-nos cadascun en una habitació i nosaltres ens hi vam negar.” D’aquesta manera, des de fa uns dies viuen a casa de la seva tieta, tot i que “completament separats d’ella”. Més enllà d’aquesta ajuda, però, la Marina lamenta que ningú s’hi ha posat en contacte des del dia dels fets. “Vaig enviar un correu electrònica al departament d’Habitatge explicant la meva situació per si ens podien donar algun tipus d’ajuda econòmica o deixar-nos un pis, però no hem rebut cap resposta”, assegura la filla. I no només això, la Marina explica que la seva germana va sol·licitar entrar a l’edifici incendiat per poder recollir pertinences i documents, ja que només hi havien pogut entrar una vegada a buscar coses essencials. “Vaig trucar una tarda als bombers, em van dir que truqués a la policia i resulta que el responsable del cas només treballava els matins”, explica.
L’asseguradora, segons diu l’afectada, tampoc no els ha ajudat en la recerca d’un nou habitatge ni els ha aclarit a quines prestacions tenen dret segons el que paguen. “Primer ens van dir que ens ajudarien a pagar els tres primers mesos de l’entrada d’un nou pis. Ara ens diuen que només ens donen 1.300 euros, segons el que paguem per ella”, lamenta. D’aquesta manera, la Marina assegura que no tenen suficient per assolir les despeses ni els primers pagaments d’un nou habitatge. “Hem trobat un pis a Escaldes el doble de car i amb aquests 1.300 euros no podem pagar ni la mudança.” A més, diu que el nou apartament no té mobles i que ara mateix no poden ni comprar mobles tenint en compte les mesures aplicades pel Govern pel que fa a les compres no essencials. “Els bombers ens van dir que l’arquitecte ha de valorar si l’edifici por suportar que traiem els mobles, però no podem estar esperant a saber-ho. Hem de tenir un lloc on viure”.
Finalment, la família també es queixa de la poca atenció que ha tingut la propietària de l’edifici. Asseguren que es van posar en contacte amb ella i que “l’única resposta ha estat que només sap el que ha llegit per la premsa. Fa 21 anys que els meus pares estaven allotjats al pis i fins i tot l’havíem reformat nosaltres”.
Ara, la família s’ha posat en mans d’un advocat perquè els orienti. Malgrat això, critiquen la poca atenció que han rebut per part de totes les bandes i que davant de la situació d’un incendi, afegint la crisi sanitària, “ningú s’estigui responsabilitzant de buscar una solució”, diu la Marina. A més, al·lega que només estem demanat que algú ens guiï per buscar solucions en l’habitatge i la nostra economia”.