turisme
La Covid-19 priva Grandvalira de tancar un temporada de “rècord”
L’estació supera el 1.630.000 dies d’esquí venuts tot i tancar forçosament un mes abans del previst per la pandèmia
Grandvalira va tancar la campanya d’hivern 2019-2020 amb menys dies d’esquí venuts respecte a l’exercici anterior fruit del tancament forçós un mes abans del previst per la crisi sanitària provocada per la Covid-19. El domini, en un comunicat de premsa emès ahir, qualifica de “correcte” el balanç d’una temporada d’hivern que anava camí d’assolir “xifres rècord”. Finalment, Grandvalira va registrar 1.634.480 dies d’esquí venuts tot i sumar només 110 dies d’obertura, 31 menys del previst. La interrupció forçosa, que ha fet perdre un període clau com és la Setmana Santa, no ha permès assolir la vuitena temporada consecutiva de creixement, asseguren.
Degut a les precipitacions de neu caigudes des de final d’octubre i al treball intens dels equips d’explotació, Grandvalira va obrir parcialment una setmana abans del previst, el 23 de novembre, i va encarar el pont de la Puríssima amb enllaços esquiables entre tots els seus sectors i les millors condicions de neu i ocupació de les darreres temporades. Des de l’inici del període festiu de Nadal fins al tancament el 14 de març, el domini va mantenir-se a ple rendiment en activitats, serveis i restauració amb el total del seu domini operatiu.
Des del Nadal fins al tancament, les nevades a Grandvalira va ser puntuals, tot i que intenses, deixant uns gruixos totals de cinc metres i quatre centímetres. Durant els 110 dies d’obertura, els equips de terreny de Grandvalira van acumular un total de 23.922 hores treballades amb màquines trepitjaneu i es van produir 810.000 metres cúbics de neu.
Satisfacció del client
L’estació assegura a la nota de premsa que un hivern més, els visitants de Grandvalira han tornat a valorar amb molt bona nota la seva experiència a l’estació. Les enquestes de satisfacció que es practiquen als clients tant a la seva arribada com a la sortida han atorgat un índex de satisfacció global de 8,48 sobre 10, com també dels serveis de l’escola d’esquí i snowboard, amb un 8,73, i un 8,11 per a la restauració. L’índex de recomanació de l’estació per part dels clients ha estat d’un “excepcional” 99%.
Respecte a la procedència dels clients, el d’Espanya continua sent el que més visita Grandvalira. Més d’un de cada dos, el 51,3%, prové de l’Estat veí del sud, seguit a molta diferència per França (13,1%) i el Regne Unit (12,1%).
Un dels principals indicadors que expliquen les dades d’ocupació i de satisfacció del client, segons indica el comunicat, ha estat la capacitat de Grandvalira per mantenir intacta la seva voluntat de millora i d’evolució, amb un important esforç d’inversió de 13 milions d’euros destinats principalment a la creació de noves infraestructures com el nou sector Peretol o l’aparcament Avet sota la plataforma esquiable de Soldeu, la innovació tecnològica, la millora de serveis de l’escola d’esquí i snowboard i les novetats pel que fa a l’oferta d’oci i restauració.
Grandvalira considera que des del primer dia de la temporada d’hivern 2019-2020, aquestes millores han permès consolidar encara més l’oferta global del domini que va més enllà de l’esquí, per gaudir en parella, amb amics o en família. A més, recorden que ha integrat de ple Ordino Arcalís al grup, on des d’aquesta temporada els clients de l’estació han pogut esquiar de forma il·limitada amb qualsevol dels forfets de Grandvalira oferint, amb la combinació de les dues estacions, un producte de neu encara més capdavanter amb 240 quilòmetres de domini esquiable.
“Gràcies a aquest esforç continu i la voluntat d’evolució”, el domini es manté com “la gran referència” al sud d’Europa ocupant la catorzena posició del rànquing mundial de dies d’esquí segons l’International Report on Snow & Mountain Tourism del 2019, elaborat pel consultor de prestigi internacional Laurent Vanat.
Consum de canals en línia
Grandvalira continua creixent en notorietat de marca mitjançant les seves plataformes digitals. El web grandvalira.com ha superat durant aquest hivern els tres milions de sessions, amb més d’1,5 milions d’usuaris i gairebé 13 milions de visualitzacions de les webcams.
Durant aquesta temporada d’hivern, la xifra de clients registrats al web de Grandvalira ha augmentat en un 45% per situar-se al límit del mig milió. A més, la venda pels canals digitals ha crescut en prop d’un 15%.