pandèmia mundial
Servei de menjador a les escoles
Educació atén la demanda de les famílies que esgrimien problemes per organitzar-se
Les pautes inicials de la represa de l’activitat escolar a partir del 2 de juny fixaven que no hi hauria servei de menjador. Aquesta restricció, però, s’ha aixecat després de recollir el neguit de les famílies sobre els problemes d’organització que els suposava a aquells que havien de tornar a la feina presencialment i tenint en compte també la millora de la situació sanitària. Ho va anunciar ahir la ministra d’Educació, Ester Vilarrubla, en una entrevista a Andorra Televisió i durant la qual va explicar que des del ministeri ja s’estaven fent les gestions pertinents i que havien recollit una resposta favorable, de manera que una majoria de centres oferiran aquesta opció especialment per als menors de 12 anys.
Vilarrubla va recordar que es tracta d’una tornada a les aules atípica, que tindrà poc a veure amb el 12 de març, el darrer dia de classes presencials abans que la pandèmia obligués a prendre la determinació de tancar els centres educatius. Sí que va assenyalar que s’ha cregut important que puguin tornar als centres especialment aquells alumnes que canvien de cicle i que en alguns casos fins i tot deixaran d’acudir ja a aquella escola per tal d’acomiadar-se de professors, amics i companys. Aquestes són les instruccions que estan seguint les escoles dels tres sistemes educatius, malgrat que Vilarrubla va recordar que, més enllà de les indicacions genèriques, és cada centre que ha de fer el seu propi pla de retorn en funció de les especificitats.
En el cas del sistema espanyol, la consellera d’Educació, Yolanda Varela, va explicar que el María Moliner obrirà les classes presencials als alumnes de 5è i 6è de primària, als de 4t de l’ESO i als de primer i segon de batxillerat. S’ha optat pels cursos de fi de cicle però també per aquells que sota una “perspectiva pedagògica” s’ha entès que és positiu que puguin tornar a l’aula per reforçar els continguts que s’han estat impartint telemàticament durant els mesos de confinament. Serà per una jornada intensiva que es planteja des de les nou del matí fins a la una del migdia. En paral·lel, com la resta de centres educatius, s’està contactant amb les famílies per saber quines necessitaran del servei d’acollida perquè treballen i no tenen amb qui deixar els menors. Quant a les confessionals Janer i Sagrada Família, la segona amplia també els cursos amb classes presencials i a banda dels que finalitzen cicle, 6è de primària i 4t d’ESO, també podran torna a l’aula els de 5è de primària i els de 3r d’ESO. La jornada dels alumnes també serà intensiva de les 9 a les 13.30 hores. El Janer també farà quatre hores i mitja de classe però només per als escolars de 6è de primària i 4t d’ESO, i s’organitzarà una entrada i sortida esglaonada perquè els alumnes dels diferents cursos no coincideixin.
L’escola andorrana, al seu torn, ha plantejat que en el retorn tots els alumnes majors de 6 anys acudeixin almenys un dia al centre escolar. En el cas de la segona ensenyança, es planteja que l’activitat presencial s’enfoqui al suport acadèmic, la competència digital i el suport emocional. L’alumnat més vulnerable i aquell que necessiti un reforç acadèmic superior acudirà un segon dia a l’escola. Per al batxillerat, el centre gestionarà l’activitat presencial de manera personalitzada.
ESCALDES-ENGORDANY OBRIRÀ LES ESCOLES BRESSOL EL 2 DE JUNY
Les pautes inicials de la represa de l’activitat escolar a partir del 2 de juny fixaven que no hi hauria servei de menjador. Aquesta restricció, però, s’ha aixecat després de recollir el neguit de les famílies sobre els problemes d’organització que els suposava a aquells que havien de tornar a la feina presencialment i tenint en compte també la millora de la situació sanitària. Ho va anunciar ahir la ministra d’Educació, Ester Vilarrubla, en una entrevista a Andorra Televisió i durant la qual va explicar que des del ministeri ja s’estaven fent les gestions pertinents i que havien recollit una resposta favorable, de manera que una majoria de centres oferiran aquesta opció especialment per als menors de 12 anys. Vilarrubla va recordar que es tracta d’una tornada a les aules atípica, que tindrà poc a veure amb el 12 de març, el darrer dia de classes presencials abans que la pandèmia obligués a prendre la determinació de tancar els centres educatius. Sí que va assenyalar que s’ha cregut important que puguin tornar als centres especialment aquells alumnes que canvien de cicle i que en alguns casos fins i tot deixaran d’acudir ja a aquella escola per tal d’acomiadar-se de professors, amics i companys. Aquestes són les instruccions que estan seguint les escoles dels tres centres educatius, malgrat que Vilarrubla va recordar que, més enllà de les indicacions genèriques, és cada centre que ha de fer el seu propi pla de retorn en funció de les especificitats. En el cas del sistema espanyol, la consellera d’Educació, Yolanda Varela, va explicar que el María Moliner obrirà les classes presencials als alumnes de 5è i 6è de primària, als de 4t de l’ESO i als de primer i segon de batxillerat. S’ha optat pels cursos de fi de cicle però també per aquells que sota una “perspectiva pedagògica” s’ha entès que és positiu que puguin tornar a l’aula per reforçar els continguts que s’han estat impartint telemàticament durant els mesos de confinament. Serà per una jornada intensiva que es planteja des de les nou del matí fins a la una del migdia. En paral·lel, com la resta de centres educatius, s’està contactant amb les famílies per saber quines necessitaran del servei d’acollida perquè treballen i no tenen amb qui deixar els menors. Quant a les confessionals Janer i Sagrada Família, la segona amplia també els cursos amb classes presencials i a banda dels que finalitzen cicle, 6è de primària i 4t d’ESO, també podran torna a l’aula els de 5è de primària i els de 3r d’ESO. La jornada dels alumnes també serà intensiva de les 9 a les 13.30 hores. El Janer també farà quatre hores i mitja de classe però només per als escolars de 6è de primària i 4t d’ESO, i s’organitzarà una entrada i sortida esglaonada perquè els alumnes dels diferents cursos no coincideixin. L’escola andorrana, al seu torn, ha plantejat que en el retorn tots els alumnes majors de 6 anys acudeixin almenys un dia al centre escolar. En el cas de la segona ensenyança, es planteja que l’activitat presencial s’enfoqui al suport acadèmic, la competència digital i el suport emocional. L’alumnat més vulnerable i aquell que necessiti un reforç acadèmic superior acudirà un segon dia a l’escola. Per al batxillerat, el centre gestionarà l’activitat presencial de manera personalitzada.