Pandèmia mundial
El Govern destina 61.000 euros a fomentar el consum intern
Canals afirma que aquesta campanya és complementària a la de caire internacional
El Govern va presentar ahir una campanya per tal de fomentar el consum intern al país. En una roda de premsa que va comptar amb la presència del ministre d’Economia, Jordi Gallardo, i la ministra de Turisme, Verònica Canals, van exposar que “hem d’animar i incentivar el consum intern”. Precisament, sobre aquest punt, el titular de la cartera d’Economia va exposar que “hem de reforçar el sentiment d’andorranitat. I cal que tinguem clar que un euro invertit o gastat al país és un euro que es queda aquí i reverteix en tot: negocis, salaris... Hem de tenir clar que comprar al país és ajudar que la nostra economia no s’aturi”. A més a més, el ministre va recordar que “el comerç cada cop té més competència tant de fora com de la venda online”.
Pel que fa a la campanya, la ministra i presidenta d’Andorra Turisme, Verònica Canals, va dir que “volem que sigui una campanya impactant, però amb imatges que seran senzilles”. Amb relació als continguts, Canals va dir que “el que volem fer és visualitzar les diferents històries humanes que hi ha darrere de cada producte. Per exemple, un cafè no és només un cafè, sinó que és una família que fa 30 anys que es dedica a l’hostaleria i que ha passat ja diverses generacions”. En aquest sentit, les imatges escollides per fer la campanya són una tassa de cafè, per simbolitzar l’hostaleria, unes sabates, per al comerç, una motxilla per tal d’agrupar totes les diferents modalitats d’oci que ofereix el país i una clau per tal d’obrir la porta a tota l’oferta cultural del país.
La ministra va afegir que “hem de donar a conèixer a tots els andorrans la importància dels seus actes”. Amb relació al cost i la durada de la campanya, Canals va confirmar que “hi hem destinat un total de 61.000 euros i tindrà una durada de 30 dies. Començarà el 23 de juny i s’allargarà fins al 23 de juliol”. Sobre la difusió, la ministra de Turisme va dir que “hem previst que es faci a través de falques a les diferents ràdios, anuncis a la premsa escrita i un anunci a Andorra Televisió; però a més a més es retolaran els autobusos de les línies d’Andorra la Vella cap a Sant Julià i al Pas de la Casa. D’altra banda, hem arribat a un acord amb els comuns, per tal que ens cedeixin les rotondes, on també col·locarem informació de la campanya”.
Segona fase
Finalment, la presidenta d’Andorra Turisme va confirmar que la campanya que s’engega avui és “complementària a la que s’està portant a terme més enllà de les nostres fronteres”. En aquest sentit, Canals va recordar que “en una setmana presentarem la segona part de la campanya internacional, que és on invertirem el 70%, que anirà des de l’estiu fins a l’obertura de les pistes d’esquí a la tardor”. Sobre els objectius d’aquesta campanya, la titular de Turisme va afirmar que “volem aconseguir que tots els turistes que vinguin a Andorra facin, almenys, dues pernoctacions al país. Volem aconseguir atreure un volum més gran de turistes que d’excursionistes”.
ANDORRA NO VA REBRE TURISTES DURANT EL MES DE MAIG
El departament d’Estadística va presentar ahir les dades relatives a mobilitat i a l’entrada de turistes al país, que van confirmar que no hi va haver cap entrada de visitants durant el mes de maig. Pel que fa al global dels darrers 12 mesos i a causa de la pandèmia de la Covid-19, els visitants van davallar en un 17%. Sobre l’entrada de vehicles, durant el maig es van produir un total de 55.867 entrades, que suposa un descens del 80,4% respecte d’ara fa un any.