pandèmia mundial
Viatges autoconfinats
Les autocaravanes s’erigeixen com una alternativa de vacances que transmeten seguretat al client en un context d’incertesa sanitària internacional. La crisi ha obert una oportunitat a un sector que ja feia uns anys que es consolidava com un nou model turístic.
Les autocaravanes són una modalitat de viatge que en els darrers anys s’han consolidat com una alternativa per a moltes famílies a l’hora de planificar les vacances. Aquest any, però, el negoci està experimentant un creixement encara més pronunciat arran de la incertesa sanitària que es planeja a escala internacional. “La venda d’autocaravanes s’ha duplicat, estem en un 200% per sobre de l’any passat”, manifesta el Carles, propietari d’IF Rent que també gestiona l’empresa WeCamper Andorra. Així doncs, assenyala que cada vegada hi ha “més consultes i més demandes d’informació” per a aquest tipus de vehicles.
Pel que fa al lloguer, el Carles destaca que de cara a la temporada d’estiu es troben ja en un 80% d’ocupació, una xifra que valora molt positiva tenint en compte “l’estacionalitat del producte”. En aquest sentit, es mostra optimista perquè “s’acabi omplint a última hora”. “Al final estàs a casa teva i la llibertat que et dona és molt més gran”, subratlla el Carles. Per aquest motiu, en el mercat de les autocaravanes està emergint un prototip de client que no té ganes de renunciar a desplaçar-se per vacances però que alhora té reticències respecte a les condicions sanitàries amb les quals es pot trobar viatjant. “Hi havia gent que no estava convençuda de fer vacances d’hotel i la Covid-19 ha estat l’excusa per provar les autocaravanes”, afirma. De totes maneres, malgrat haver trobat una oportunitat en aquesta crisi, el Carles recorda que el sector ha estat dos mesos inactiu i ha hagut de fer front a despeses econòmiques sense generar cap tipus d’ingrés.
Per la seva banda, el Braian, responsable de la botiga Andorra Campers, posa en relleu que des de l’obertura de les fronteres “tenim més clients de l’habitual”. “El taller està complet i la majoria de proveïdors s’estan quedant sense estoc”, afegeix en referència al fet que actualment hi ha més demanda que oferta. “Hi ha gent que té por i es fia més de la seva furgoneta que dels apartaments turístics”, considera el Braian. Sobre aquesta qüestió, comenta que al taller de reparació lauredià estan sol·licitant peces per “camperitzar” els vehicles, és a dir, per adequar-los a una autocaravana. A tall d’exemple, assegura que en el darrer mes “devem haver fet unes 50 tendes de sostre”, quan en un període normal “n’hauríem fet unes 15”. “És un mercat que està funcionant molt bé i la crisi ha ajudat a fer pujar el volum de treball”, conclou el Braian.