Andorra fa una aposta ferma per atraure turisme 'premium'
L’aeroport de la Seu obre la porta a poder captar nous nínxols de mercat
Andorra vol fer una aposta decidida i canviar el perfil del turista que rep. En aquest sentit, es vol aconseguir l’arribada de turistes d’alt poder adquisitiu al Principat i que puguin tenir estades més llargues, a la vegada que tinguin un consum dins el país més elevat; és a dir, anar més enllà del viatger que ve un dia, compra, i que en moltes ocasions fins i tot es porta l’entrepà de casa.
Precisament sobre això va parlar la ministra de Turisme i el president d’Andorra Turisme, en el webinari organtitzat per l’Empresa Familiar Andorrana, sobre l’ús que pot tenir l’aeroport de la Seu. Concretament, Canals va abordar el treball que s’estava fent des de la parapública turística en relació a uns paquets premium que han d’estar disponibles tan bon punt la infraestructura comenci a rebre vols comercials, que s’estima que podria ser ja per aquesta propera temporada d’hivern. Així doncs la titular de la cartera de Turisme va indicar que “estem pensant a poder oferir un ventall de packs premium que puguin incloure tot el que pot oferir Andorra. És a dir, el vol, l’estança a l’hotel, els forfets de les pistes d’esquí i també experiències complementàries que té el país, com pot ser per exemple Caldea”. Canals va afegir que “ens cal oferir productes premium per tal de poder captar aquest tipus de turistes”. A més a més, va indicar que caldria treballar per poder atraure els visitants que es trobaven al radi de les dues hores de vol de l’aeroport.
D’altra banda, l’arribada de turistes d’alt poder adquisitiu, a banda de l’aeroport, també va lligada a la construcció de l’heliport nacional. En aquest sentit Miquel Armengol, president de la Cambra de Comerç, va afirmar que “per tal de poder fer arribar clients d’alt poder adquisitu, és molt important que hi hagi un heliport nacional en territori andorrà”. Armengol, que també va advocar per “aprofitar l’estructura de l’aeroport de la Seu per tal de poder atreure turistes d’un cert nivell”, va recordar que “el radi d’acció és limitat perquè estem parlant d’un aeroport que serà de caràcter regional” i va afegir que “cal tenir en compte que tot no funcionarà tan bon punt es posi en marxa; caldrà donar un cert marge de temps perquè pugui ser un atractiu important”. De la mateixa manera, va celebrar el fet que es volguessin establir vols regulars i arribada de xàrters. Finalment, Armengol va parlar de la importància que l’aeroport Andorra - Pirineus pugui ser “una porta d’entrada Schengen, i que els turistes, un cop hi aterrin, puguin venir directament cap a Andorra, havent fent allí tots els tràmits d’entrada”.
En aquest sentit també es va manifestar el ministre de la Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, que va admetre que la pandèmia de la Covid-19 havia endarrerit les negociacions amb Espanya sobre la possibilitat de fer de l’aeroport de la Seu entrada Schengen. No obstant això, va explicar que “per al setembre tenim previst reemprendre aquestes negociacions”. Cal recordar que aquest fet pot esdevenir cabdal a l’hora d’atreure un dels mercats potencials més grans que podrien fer ús de la infraestructura, el britànic, que després de la seva sortida de la Unió Europea, i al no formar part de l’espai Schengen, té unes necessitats diferents a la resta de països que es troben en el radi de dues hores de vol.