Comerç
L'Andorra 2000 serà un establiment Carrefour a partir del mes de setembre
L’arribada de la marca francesa forma part de l’acord global assolit amb el grup Pyrénées
L’aterratge del grup gal al país forma part de l’acord assolit amb Pyrénées i que també inclou els grans magatzems Punt de Trobada, pendents encara que la Batllia concreti la data del desallotjament perquè puguin accedir-hi els nous operadors. L’Andorra 2000, l’històric establiment d’Andorra la Vella, fa setmanes que està experimentant un procés de reformes que ha inclòs una nova entrada des del carrer Bonaventura Riberaygua i a partir del setembre ja passarà a ser Carrefour. L’hipermercat ocuparà 6.000 metres quadrats i incorporarà oferta de restauració, un local Bon Appétit, marca pròpia del grup empresarial gal, que també s’ha obert a aquesta línia de negoci. Mitjans espanyols i gals reflectien ahir les declaracions de satisfacció de totes les parts implicades en la negociació. Marc Pintat, president d’Andorra 2000, afirmava que “estic molt content que la nostra històrica botiga evolucioni fins a convertir-se en el primer hipermercat Carrefour d’Andorra”, tot recordant que l’operació ha estat possible gràcies a l’acord de grup Pyrénées amb Carrefour Partenariat International, que gestiona més de 1.700 botigues de franquícia Carrefour en 30 països.
La informació també revelava que durant els propers dos anys grup Pyrénées i grup Carrefour obriran diverses botigues al país, sense especificar-ne quantes ni parlar específicament de la que més ressó ha generat fins a la data, la que ha d’ocupar els actuals grans magatzems Punt de Trobada. Per a Patrick Perez, president i conseller delegat del grup Pyrénées, “l’obertura d’aquest primer hipermercat Carrefour a Andorra i amb els altres formats que planegem és una oportunitat fantàstica per combinar el nostre respectiu know-how per enfortir la nostra posició de líder en distribució local d’aliments”. Perez va afegir que “la imatge de qualitat de Pyrénées es veurà reforçada amb l’arribada d’un dels líders europeus del sector, que gestiona més de 12.000 botigues pròpies amb una facturació de 90,7 milions d’euros el 2019. El grup Pyrénées, al seu torn, té 1.200 treballadors i negocis en distribució majorista i minorista però també assegurances, la restauració o la comercialització de vehicles.
Al seu torn, el director executiu de la branca que s’encarrega de les cooperacions internacionals de la societat francesa, Patrick Lasfargues, va destacar que s’ofereix als clients “una oferta única amb els millors productes Carrefour procedents d’Espanya i França”.
La transformació de l’Andorra 2000 continua aquests dies amb redistribució d’espais, canvis de frigorífics i mobiliari, reubicació de la zona de caixes i una major amplitud dels passadissos. Fa setmanes que els treballs es combinen amb l’activitat diària.