Pandèmia mundial

Naturlandia rep un 60% menys de visitants al juliol

El parc d’aventures lauredià va tancar l’exercici del 2019 amb un dèficit d’1,2 milions d’euros

Naturlandia rep un 60% menys de visitants al juliolNATURLANDIA

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’arribada de turistes a Naturlandia cau un 60% respecte al mes de juliol de l’any passat. Així ho van confirmar al Diari fonts properes a la societat gestora del parc d’aventures, Camprabassa, que van detallar que “estem analitzant detalladament l’arribada de visitants al parc per poder fer una valoració global, però amb les xifres assolides la setmana passada ja vam veure que hi ha un 60% menys d’afluència a Naturlandia de la que hi havia al mateix període de l’any passat”. Així, van manifestar que les dades denoten “un gran cop econòmic per a la societat, sobretot tenint en compte la situació sanitària en la qual ens trobem a Andorra i als països veïns, que no ens ajuda a impulsar l’atractiu que té el parc d’aventures”.

En aquest sentit, les fonts consultades també van informar que Naturlandia va tancar l’exercici del 2019 amb un dèficit d’1,2 milions d’euros. Tot i que van posar en relleu que si es té en consideració l’Ebitda (un indicador que té en compte el resultat abans dels interessos, els impostos, les depreciacions i les amortitzacions), “la societat de Camprabrassa va obtenir uns resultats positius, sense pèrdues i amb alguns beneficis”. Tenint en compte aquest indicador, la situació comptable de Naturlandia compliria amb les previsions que l’antic cònsol major lauredià, Josep Miquel Vila, va augurar abans de finalitzar el mandat. “Hem tingut dèficit, sí, però considerem positiva aquesta anàlisi, ja que situa el parc en una situació més favorable que en altres exercicis”.

Tanmateix, van explicar que l’actual corporació comunal, liderada per Josep Majoral, està posant tots els mitjans disponibles per revertir la situació i deixar de generar dèficit. D’aquesta manera, van indicar que la incorporació del nou director, Xabier Ajona, i l’impuls que aquest vol donar al parc donaran eines per capgirar els comptes del parc.

Balanç d’ocupació

El balanç d’ocupació real del cap de setmana passat mostra una variació positiva del 3,38%, cosa que eleva l’estadística realitzada per la Unió Hotelera d’Andorra (UHA) a 59,98%, 1,96 punts per sobre de les previsions.

Des de l’UHA van manifestar que les notícies dels rebrots i les recomanacions fetes a l’àrea metropolitana de Barcelona i a la regió de Lleida “podrien haver influït una mica en el percentatge, ja que les últimes setmanes veiem com la variació era més important que la que hem tingut”. No obstant això, també van apuntar que durant el cap de setmana van tenir algunes cancel·lacions de darrera hora, sobretot a les parròquies altes. I van afegir que “aquesta setmana veurem com segueixen evolucionant les notícies al país veí del sud i com ens poden arribar a afectar de cara a les incertes previsions per a l’últim cap de setmana de juliol”.

Per la seva banda, des de l’associació Autèntics Hotels d’Andorra van confirmar que amb la situació a Catalunya les cerques i les reserves estan baixant en comparació a principis de mes. “El client té por i no sap què fer, si venir o no venir, i això ens repercuteix molt al sector”, van dir.

ELS REBROTS ESTANQUEN LES RESERVES PER A L'ANDORRA MOUNTAIN MUSIC DE SOLDEU

Els rebrots al Principat i als països veïns estan estancant la venda d’entrades i reserves per al festival Andorra Mountain Music, que se celebra a la plataforma de Soldeu durant el mes d’agost. Segons van informar diversos establiments hotelers, fins al moment només han rebut “un parell de reserves”, cosa que els indica que “la gent s’està esperant a reservar i agafar els tiquets a última hora, no tenen clar com es troba la situació sanitària i no volen córrer cap risc”. Tanmateix, afirmen que no es tracta del producte, “els clients s’interessen pels concerts i ens pregunten, però no tenen la seguretat de poder venir”. En aquesta línia, des de l’agència de viatges Busco un Chollo van reafirmar l’opinió del sector hoteler indicant que fins al moment “portem 160 entrades venudes”. I van afegir que el ritme de vendes “és una mica inferior al que esperàvem tenir perquè és un bon producte, però mantenim l’esperança que la situació es vagi animant a última hora, ja que la tendència és aquesta, de reservar tot molt a última hora”. Cal recordar que queden dues setmanes per al festival i l’evolució de la pandèmia podria alterar l’esdeveniment, tot i que se segueixin totes les mesures de protecció i higiene per evitar contagis.

Naturlandia rep un 60% menys de visitants al juliol

tracking