pandèmia mundial
El Mountain Music es trasllada al juny a excepció d'Arteta, que es manté
La promoció dels concerts de l’edició suspesa ha suposat una inversió de 40.000 euros
El ministeri i Andorra Turisme van anunciar ahir la cancel·lació de l’Andorra Mountain Music, el festival previst per al mes que ve que havia de ser un atractiu per aconseguir més visitants i turistes al país en un moment de caiguda en picat del turisme a causa de la pandèmia mundial. L'únic que no s'ha cancel·lat és l'actuació de la soprano Ainhoa Arteta el dia 5 de setembre a la Casa de la Vall, que tindrà un format reduït amb un públic de 400 persones que haurà de seure en cadires. “Ha estat una decisió molt difícil perquè hem estat moltes nits sense dormir per veure com ho estructuràvem tot”, indicava la ministra Verònica Canals.
La resta de concerts es preveu que es facin l'any que ve cap a finals de maig. S'oferiran cinc concerts, un per cap de setmana, per tal de no trepitjar les actuacions amb el Cirque du Soleil. Quant al format, es mantindrà un públic màxim de 4.000 persones "perquè el lloc [la plataforma de Soldeu] és molt prèmium", destacava el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Així mateix, va apuntar que els contractes amb els artistes tenien una certa "flexibilitat" perquè s’establia que en cas que la situació sanitària no els permetés celebrar el festival, els podrien celebrar abans de 12 mesos. En aquest sentit, va precisar que tenen garantit al 90% el cartell conformat per Mònica Naranjo, Texas, Bob Sinclair, Beret i Don Diablo, i va indicar que en cas que hi hagués canvis per incompatibilitat d’agenda com a molt canviarien un o dos artistes.
La promoció dels concerts de l’edició suspesa va suposar entre 40.000 i 45.000 euros, segons va detallar Budzaku, que va assenyalar que "hi ha qui dirà que són diners perduts i altres que és una inversió perquè la intenció és celebrar-ho l’any vinent”. Tot i això, de cara al 2021, i tenint en compte que s’hauran d’impulsar noves campanyes de promoció, mantenen el pressupost de 820.000 euros. Budzaku va voler recalcar que en cap cas l’ajornament es deu a una “mala venda d’entrades”, ja que fins ahir hi havia comptabilitzada la venda d’unes 2.500 entrades (a falta de sumar-hi les distribuïdes pels turoperadors espanyols). D’aquestes, el 23% corresponien al concert de Mònica Naranjo, que era l’encarregada d’obrir el festival. Totes les persones que ja hagin adquirit les seves entrades podran adreçar-se a la plataforma en línia de Ticketmaster i demanar el canvi de data o, per contra, la devolució del pagament efectuat.
Des de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA) van lamentar l’ajornament: “És una llàstima perquè hauria portat pernoctacions a Andorra, però suposo que es buscaran alternatives per incentivar el turisme, està clar que el primer és la salut”, va manifestar el director de l’ens, Jordi Pujol. En aquest sentit, afegia que “fredament als hotels no ens va bé però ara toca esperar si sorgeix alguna alternativa, sigui un esdeveniment, un acte o el que sigui”.
Accions per acabar l'any
Amb l’ajornament del festival de música, Andorra Turisme potenciarà els esdeveniments esportius i culturals que es mantenen al calendari com la Volta als Ports, l’Spartan Race, la Purito o el Campionat del Món de Trial i d’Xtrial. Un altre esdeveniment que es potenciarà serà l'Andorra Shopping Festival, que enguany s'allargarà durant quatre setmanes i tindrà lloc del 30 d'octubre al 22 de novembre. Des d'Andorra Turisme es va creure convenient ampliar-lo dues setmanes "perquè considerem que les persones tindran menys poder adquisitiu", per la qual cosa aquesta mesura esdevindrà una possibilitat per adquirir productes a un millor preu durant més temps.