pandèmia mundial
L'escola d'estiu
La iniciativa del casal educatiu durant el mes de juliol ha estat un èxit tant per als 78 professors voluntaris com per als 180 infants que han reforçat les necessitats pedagògiques que havien vist minvades durant l’aturada d’activitat lectiva presencial per la pandèmia.
El cap de Govern, Xavier Espot, i la ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, van posar ahir el punt final al projecte de les classes de reforç amb una visita institucional que va suposar per als alumnes “un moment molt humà i màgic”, segons va afirmar un dels coordinadors de la iniciativa, Carles Perea. “Poques vegades passa això que els nens puguin veure de tan a prop les autoritats”, va expressar.
Així doncs, després d’iniciar el projecte el 6 de juliol passat, per les aules han passat un total de 180 infants compresos entre els 6 i els 12 anys, corresponents a l’educació primària. Malgrat ser a les aules durant l’estiu, Perea va destacar de tots ells la capacitat de “resiliència” per adaptar-se a nous centres i companys. “Ha estat una experiència molt enriquidora, n’hem d’aprendre molt, d’ells”, va afegir. Per tot plegat, Perea va fer un balanç “molt bo i satisfactori” en haver assolit “les fites que ens vam proposar, consistents a “acompanyar acadèmicament i emocionalment els alumnes després d’un curs molt estrany”, així com també “minimitzar l’impacte que ha tingut la Covid-19”.
En aquest sentit, com a coordinador del projecte, va manifestar que entre les principals necessitats acadèmiques predomina la lectoescriptura, especialment entre els nens de 6 o 7 anys, i el reforç de la comprensió lectora en diferents idiomes –català, anglès i francès– i les matemàtiques.
Des de la perspectiva docent, Perea va considerar que “ha servit per buscar la transversalitat i sortir de la nostra zona de confort”, a banda d’establir lligams amb mestres d’altres centres del país. Concretament, al projecte han participat un total de 78 professors pertanyents als tres centres educatius –64 del sistema andorrà, 13 del francès i un del Col·legi Mare Janer–.
“Ha estat un treball intern i intrapersonal amb un component social humà”, va subratllar Perea, qui no va dubtar a assenyalar que “ho tornaríem a repetir”. De totes maneres, aquesta possibilitat s’haurà de consensuar amb el ministeri d’Educació, amb el qual mantindran una reunió a l’agost per fer una avaluació del projecte.