Mobilitat
Marsol nega haver decidit de forma unilateral el sentit únic al carrer de Sant Andreu
La cònsol assegura que des del comú d’Andorra la Vella es van enviar e-mails al d’Escaldes per informar de la prova pilot
La cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, va afirmar ahir que el seu comú no va actuar unilateralment amb la prova pilot al carrer Sant Andreu. En aquest sentit, Marsol va ser molt contundent i va dir que “és mentida que hàgim actuat unilateralment. A Andorra la Vella som responsables amb les coses que fem i al juliol ja es va parlar amb el servei de circulació d’Escaldes, per tal d’informar-los que volíem fer aquesta prova pilot. Les converses van ser entre els serveis de circulació dels dos comuns. No sé si no corre la informació. Però que les dues cònsols no haguem parlat directament no vol dir que no hi hagi hagut diàleg entre les dues corporacions”.
A més a més, la cònsol major va afegir que “nosaltres hem fet bé les coses; es va parlar de com es faria la senyalització i fins i tot es van fer algunes reunions presencials, a banda de diferents correus electrònics; tenim proves que no vam actuar unilateralment i no vam tallar el carrer avui per demà”. Marsol, visiblement molesta amb les acusacions dels darrers dies, tant des de l’equip de govern d’Escaldes, de l’oposició d’Andorra la Vella i fins i tot des del seu mateix partit, la cònsol va dir que “em sorprèn molt que la gent que coneix el comú i a mi, pensi que hem pogut fer les coses així. I a més a més, cal recordar que això només és una prova pilot que s’ha fet per tal de veure com funciona”.
Informació
Des del comú d’Andorra la Vella van anar més enllà i Conxita Marsol va afirmar que “a banda del contacte entre els dos serveis de circulació, jo vaig informar directament tant el director de Mobilitat, el senyor Jaume Bonell, com el president de la Taula”. A més a més, la cònsol va indicar que “sabem que aquest carrer té una afectació directa amb el pas de les ambulàncies, i per tant des del comú també es va tramitar, al juliol, tota la informació de la prova pilot, tant al servei de bombers com al servei d’emergències. A Andorra la Vella som responsables amb les coses que fem i no se’ns acudiria mai fer un canvi d’aquestes característiques sense haver tramès la informació”.
En relació a les motivacions que van portar el comú que encapçala a engegar aquesta prova pilot al carrer Sant Andreu, Conxita Marsol va indicar que “hem de tenir en compte que aquest és un carrer que és residencial, i que ens trobem que de baixada molts cops hi viatgen vehicles a gran velocitat”. La cònsol va recordar que “per les seves característiques, hi ha molta gent que camina per aquella zona, o bé que porta els nens al Sant Ermengol. Des del comú vam pensar que caldria intervenir abans que passés qualsevol desgràcia (a causa de la velocitat dels cotxes) i llavors ja fos massa tard i haguéssim de lamentar algun fet que ningú desitja que passi”.
Sobre si la prova pilot hauria hagut de passar per la Taula de Mobilitat, Marsol va recordar que “estem davant d’un carrer que és en una zona residencial i que no forma part de la xarxa principal de circulació, per tant és de competència del comú. Només faltaria que no es poguessin prendre decisions pensant en el benestar i la seguretat dels ciutadans”.
Per concloure, la cònsol major d’Andorra la Vella va valorar l’acceptació que està tenint la prova pilot i va manifestar que “entre els ciutadans de la parròquia està tenint molt bona acollida aquesta mesura, i creuen que millora la circulació de la zona residencial per on passa el carrer”. No obstant això, Marsol sí que va admetre que “pot ser que hi hagi veïns d’Escaldes que es puguin sentir perjudicats pel canvi, o fins i tot de persones d’altres parròquies que utilitzaven aquest carrer per tal d’estalviar-se les retencions que es formen a primera hora a la zona de Fiter i Rossell. Però cal tenir en compte que ara per ara això només és una prova pilot, i hem de veure el balanç que en farem la setmana vinent”.