telecomunicacions
Es registren un 15% menys de targetes de prepagament durant l'últim any
Andorra Telecom ho atribueix al fet que molts turistes no han renovat la línia per la Covid-19
El nombre de targetes de prepagament de telefonia mòbil va caure un 14,55% durant el darrer any; així ho indiquen les dades facilitades per Andorra Telecom relatives a l’evolució de la telefonia al Principat. No obstant això, la parapública ho va atribuir a situacions derivades de la pandèmia de la Covid-19.
En aquest sentit, fonts properes a Andorra Telecom van explicar al Diari que la causa principal d’haver passat de 17.526 línies de prepagament el juliol del 2019 a les 14.975 amb les quals es va tancar el mateix mes d’aquest any es devia, en gran part, a targetes que no havien renovat la recàrrega i que per aquest motiu s’havien donat de baixa automàticament. La parapública ho va atribuir al fet que durant el mes passat no hi va haver tants turistes com era habitual ni tantes persones que compten amb una segona residència al país. No obstant això, les mateixes fonts van indicar que “aquest fet demostra que les targetes de prepagament són interessants per als turistes”.
Finalment, un altre dels factors que es van esgrimir per a aquest descens va ser la creació de la tarifa modular, en la qual un membre de la família controla la despesa i que, segons van indicar, s’està emprant per al primer mòbil dels joves. D’aquesta manera, segons la parapública, els pares poden tenir controlada en tot moment la despesa que fa el jove que ha rebut el seu primer telèfon, en lloc de les clàssiques targetes de prepagament, que podien ser recarregades sense que els adults responsables en tinguessin constància.
També és ressenyable que el nombre de contractes de prepagament que tenia Andorra Telecom a 31 de juliol, amb 14.975 altes, és la xifra més baixa que s’ha registrat en l’última dècada. Per trobar, fora del 2020, una dada similar cal remuntar-se al mes de setembre del 2014, en què el nombre total de targetes de prepagament que hi havia en funcionament era de 15.937.
LLEU CREIXEMENT DELS M ÒBILS DE CONTRACTE
Malgrat l’accentuat descens de les contractacions de mòbils de prepagament, la modalitat de contracte no ha augmentat amb la mateixa proporció, sinó que amb aquest sistema, tot i seguir la progressió positiva dels darrers anys, l’augment, percentualment, és més moderat, amb un creixement del 4,2%. Un percentatge que any rere any va baixant, ja que en el mateix període entre el 2018 i el 2019 va ser del 5,4% i un any abans havia estat del 6,2%. Pel que fa als valors absoluts, també aquest any l’augment d’altes de línies de mòbil en modalitat de contracte és més baix, amb un increment de 2.841 entre el juliol del 2019 i el mes passat, contra les 3.587 que es van produir en el mateix període entre el 2018 i el 2019, i quedant lluny de les xifres que es van assolir partint com a base el 2017, en què la crescuda va ser de 3.982. No obstant això, el que cal destacar és que durant la darrera dècada s’ha passat de 39.194 línies a 70.182, que suposa un balanç positiu de 31.033 altes i gairebé el doble en 10 anys.