PARRÒQUIES

La Massana activa una campanya de consum

Molné presenta una iniciativa per fomentar el comerç local mitjançant vals de descompte

La Massana activa una campanya de consumCOMÚ DE LA MASSANA

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Amb la tornada de les vacances i l’inici del curs escolar, el comú de la Massana va presentar ahir una campanya de promoció comercial per fomentar el consum intern. Batejat amb el nom La Massana s’ho val, la iniciativa s’emmarca en el paquet de mesures aprovat a final de juny per reactivar l’economia i rebaixar la despesa comunal. En aquest sentit, la cònsol major, Olga Molné, i el conseller de Turisme, Comerç i Dinamització, Josep Maria Garrallà, van explicar ahir que la campanya, que romandrà activa fins al 31 de desembre, va adreçada tant a massanencs com a residents i turistes.

Concretament, tal com va detallar Garrallà, qualsevol persona que realitzi una compra en una de les 2.400 empreses de la parròquia podrà obtenir un val de descompte bescanviable en un del centenar de locals que s’han adherit a la iniciativa. Per fer-ho possible, els ciutadans hauran de guardar el seu tiquet de compra i acudir a l’Oficina de Turisme de la Massana, on se’ls facilitarà un val de descompte que anirà en proporció a l’import. És a dir, per les compres d’entre 10 i 25 euros s’obtindrà un val de dos euros; per les compres d’entre 25 i 50 euros, un val de cinc euros; si compres fins a 100 euros el val ja se situa en els 10 euros, i si la compra és superior als 100 euros el val serà de 20 euros. Sobre aquesta qüestió, també cal destacar que els vals són acumulables però tan sols se’n podrà aplicar un per cada compra.

Per tot plegat, el pressupost massanenc que finançarà aquesta iniciativa serà de 50.000 euros. I un cop s’esgotin els vals, aquests tindran validesa fins a final d’any. “Vam decidir que comencés just ara perquè és un moment on s’han de fer moltes compres i ens agradaria que la gent s’acostumés a consumir en comerços locals de primer ordre”, va afirmar Molné. Per la seva banda, Garrallà va recordar que durant el confinament “els massanencs van habituar-se a fer compres de proximitat”, raó per la qual va animar “a continuar amb aquesta dinàmica” a partir de “l’al·licient” dels vals de descompte. Així doncs, el conseller de Turisme, Comerç i Dinamització va mostrar-se optimista amb un projecte “que funcionarà molt bé”.

“Després de la campanya farem balanç per veure els efectes que ha tingut i valorarem la conveniència de repetir aquest acció o dissenyar-ne una de nova”, va assegurar Molné. Els establiments adherits, que també es podran consultar al web del comú, tindran un rètol identificatiu. Així mateix, els establiments que ho desitgin s’hi poden adherir en qualsevol moment a través de la mateixa web. De fet, tal com va dir Garrallà, alguns dels cent locals adherits no obrirà les portes fins a la temporada d’hivern. Per tot plegat, des de la corporació confien a fer créixer la xifra fins als 150 comerços.

tracking