MOBILITAT

El sentit únic al carrer Sant Andreu queda condicionat per la tornada a l'escola

L’afectació de la tornada a l’escola en el trànsit de l’avinguda Fiter i Rossell serà determinant

El sentit únic al carrer Sant Andreu queda condicionat per la tornada a l'escolaFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El sentit únic al carrer Sant Andreu estarà condicionat per la tornada a les escoles. Així ho van pactar ahir la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, i la seva homòloga escaldenca, Rosa Gili. Després de la trobada van concloure que de cara a la setmana que ve, amb la tornada a l’escola, analitzaran quines afectacions es produeixen a l’avinguda Fiter i Rossell, i en cas que hi hagi problemes greus la capital avaluarà altres opcions per pacificar el trànsit al carrer Sant Andreu. Aquest era l’objectiu de la capital quan va prendre la decisió de fer la prova pilot de sentit únic, ja que sovint hi passen molts cotxes i a gran velocitat. De fet, Marsol va destacar que “no és un vial, és un carrer residencial”, tot i que a efectes pràctics ara fa de vial.

Durant la trobada, la socialdemòcrata va mostrar la seva preocupació per les conseqüències que podria tenir en el trànsit rodat de la parròquia mantenir el sentit únic. En aquest sentit, Gili va explicar que “tenint en compte que l’accés a la vall central des de la Massana i Ordino es fa, principalment, per tres vies –túnel del Pont Pla, Fiter i Rossell i Sant Andreu–, tallar el sentit sud del carrer Sant Andreu implica minvar un 33% la capacitat teòrica d’absorció d’aquestes vies i carregant les altres dues”. Una situació que podria empitjorar amb la tornada de les vacances i l’inici del curs escolar.

Després de la reunió Marsol va apuntar que “durant el mes d’agost no hi ha hagut gaires problemes però pot haver-n’hi més ara”. A més, va posar en relleu que l’avinguda Fiter i Rossell té moltes escoles i que el carrer Sant Andreu connecta amb el col·legi Sant Ermengol. També va admetre que “és veritat que on crea més problemes és a Escaldes i no a Andorra la Vella”. És més, va destacar que “no hem tingut cap problema i els veïns del barri estan encantats de la vida perquè no tenen circulació, van amb seguretat malgrat que les voravies són estretes”.

És per això que va indicar que “si finalment tornem a obrir el vial en aquesta direcció, el comú posarà més mesures per limitar la velocitat i fer que els ciutadans d’aquell barri tinguin unes condicions de seguretat i tranquil·litat, com posar semàfors o afegir passos de vianants elevats”.

Per la seva part, Gili va definir la reunió com a “molt cordial i distesa”, i va deixar clar que “parlant la gent s’entén sempre, i el gest de diàleg i acostament de la cònsol d’Andorra la Vella n’és la prova. Segur que podrem replicar aquest clima en altres aspectes de la relació entre les dues parròquies veïnes i que això revertirà en el benestar dels ciutadans”. La cònsol major d’Escaldes-Engordany també va voler donar suport a la idea de Marsol d’estudiar formes d’alentir i relaxar les velocitats de pas dels vehicles per zones residencials o escolars, entre altres. Per altra banda, tant Gili com Marsol van considerar que promoure l’ús del transport públic ha de ser un altre dels factors de relaxació del trànsit, i ambdues van parlar de continuar en aquesta línia.

Una polèmica resolta

La trobada de les dues cònsols va arribar després d’una gran polèmica per la decisió de la capital. Des del primer moment, Escaldes va titllar d’“unilateral” la idea de fer la prova pilot, i el malestar va augmentar després que es decidís prorrogar la prova fins a final de setembre. Va ser dimecres quan el comú d’Andorra la Vella es va posar en contacte amb la corporació socialdemòcrata per concertar una reunió i parlar sobre les possibles afectacions del sentit únic. Tot i això, Gili lamentava que la proposta arribés tard.

tracking